Vztrajnostni test (100.000 km): Kia Sportage 2.0 CRDi AWD
Auto Bild, 10.10.2016

Sportage dosegel najboljši rezultat na večni lestvici

Sportage je brez težav premagal 100.000-kilometrski test. Bilanca okvar je ostala praktično prazna in tako se Sportage uvršča v vrh testnih kandidatov.

13.10.2016

Kia pač zna. In s tem bi lahko zaključili zapis tega testa. Že ptički prepevajo, kakšen napredek je naredila Kia, nekoč poceni znamka iz Koreje. Sportage pa pravzaprav niti ni pretirano korejski, glede na to, da ga izdelujejo v Žilini, na slovaških tleh. Pa tudi poceni ni, saj lahko s tem modelom brez večjih težav presežemo magično mejo 30 tisočakov.
Sliši se drago. A če je nekaj drago, še ne pomeni, da ni vredno svojega denarja. Tesni Sportage je bil opremljen s samodejno klimatsko napravo, panoramskim steklom, ogrevanim volanom pa tudi navigacijskim sistemom. K vsemu temu moramo prišteti še sedemletno garancijo (oz. 150.000 km). Kupci nemških vozil lahko le sanjajo o takšnem avtomobilu. Tako dolgi tovarniški garanciji pa se ne čudimo. Kia je pač sprejela kalkulirano tveganje, ki se ji za zdaj obrestuje – če se ne kvari veliko, se nima kaj popravljati, kajne?
Tudi kot vlečno vozilo je učinkovit, zadaj lahko priklopimo do 1,6 tone.

 

To je Kia s stilom. Dobro obdelan in fino zastavljen kokpit, testni model prihaja z ogrevanim volanom.

Enako kot kompaktni cee'd (2015) je Sportage dvoletni test in 100.000 kilome¬trov preživel brez okvar. Kakšne druge težave? Ne. Niti žarnica? Niti žarnica. Res je, da smo morali precej pogosto menjati zavorne ploščice, prvič že po 30.000 kilometrih. To pa nas pravzaprav niti ne čudi glede na to, da je Sportage težak avtomobil (1.749 kilogramov). Ta teža je dobro občutna tudi med vožnjo.

Sportage je s svojimi udobnimi sedeži soliden spremljevalec na dolgih progah. Tudi kar se krmiljenja oz. volana tiče, je Kia napredovala. Je pa res, da razlike med nastavitvami volana comfort, normal in sport niso pomembne za natančnost volana, ki bi še vedno lahko bila boljša.

Vse ostale kritike so letele na malenkosti, npr. šibka motorčka brisalcev, ki sta počasna pri vračanju v začetni položaj pri dežju na avtocesti.

Ko je naš zunanji sodelavec z inštituta DEKRA pregledal vozilo, smo vse te malenkosti odpustili. Sportage je bil v odličnem stanju. Tudi po pregledu obrabe in votlih delov z endoskopom je rezultat ostal enak. In Sportage se je uvrstil na vrh lestvice vztrajnostnih testov. Sportage je do zdaj test opravil najbolje od vseh. Kia pač zna.

Pod črto
Svet avtomobilizma se spreminja. To je jasno takoj ob pogledu na listo testnih kandidatov, ki opravijo dvoletni test. Na prvih dveh mestih sta zdaj postavljena korejska Kia Sportage in hyundai i30. Sportage je postal najboljši na večni lestvici vseh testiranih avtov, vseh časov! Zanesljivost pri obeh je na najvišjem nivoju, pa tudi evropskemu vozniku popolnoma prijazna. Je pa res, da je istočasno narasla tudi cena. Tako postaneta nekoč poceni znamki s poceni vozili velika konkurenca tradicionalno kakovostnim nemškim znamkam.

Kupiti ali ne kupiti

Pri Sportage boste težko zgrešili. Medtem je sicer prišlo do menjave generacije vozila, a tudi kot mlajše rabljeno vozilo bo Sportage dobra izbira, če ne zaradi drugega, zaradi tovarniške garancije. Če želite nižjo porabo, izberite 100-kilovatni dizelski motor.

 

 

Za ogled originalnega članka, prosimo, kliknite na spodnjo datoteko v pdf formatu.

 

Vsa Kompaktna SUV Športna EV / Hibridna Karavani