GLOBALNO USKLAJENI POSTOPEK TESTIRANJA LAHKIH VOZIL (WLTP)

Za jasnejšo sliko emisij in porabe vozil

Merila testiranja za avtomobilske onesnaževalce, emisije in porabo goriva se spreminjajo. To se dogaja zato, ker je v osemdesetih letih prejšnjega stoletja predstavljeni sistem, tako imenovani Novi evropski vozni cikel (NEDC), postal zastarel. Zaradi tega bo ta sistem postopoma nadomeščen z Globalno usklajenim postopkom testiranja lahkih vozil (WLTP). Medtem ko je system NEDC temeljil na teoretični vožnji, je novi laboratorijski test oblikovan tako, da daje natančnejšo sliko porabe goriva, onesnaževalcev in emisij CO2 v osebnih avtomobilih. WLTP je bil kot globalni preskusni cikel lansiran v različnih svetovnih regijah, z namenom, da bodo podatki bolj primerljivi po vsem svetu. Sistem se postopoma vzpostavlja po vsej Evropski uniji in drugih regijah po svetu. Od septembra 2018 bodo morali biti vsi novi avtomobili certificirani po novem standardu WLTP.

V čem se NEDC in WLTP razlikujeta?

Namen novega testa WLTP je zagotoviti natančnejše primerljive podatke o vozilu, ki bolje odražajo realne pogoje vožnje. Medtem ko je na primer stari standard NEDC zajemal le tri scenarije vožnje (mestni, izvenmestni, kombinirani), je vozni cikel WLTP razdeljen na štiri dele z različnimi povprečnimi hitrostmi: nizko, srednjo, visoko in zelo visoko. Vsak del vsebuje različne faze vožnje, ustavitve, pospeševanje in faze zaviranja. Za določen tip vozila je vsaka konfiguracija pogonskega sklopa preizkušena z WLTP, za najlažjo (najbolj ekonomično) in najtežjo (najmanj ekonomično) različico vozila. Upoštevani so tudi učinki dodatne opreme na težo in aerodinamiko itd. Rezultat tega je, da sta tako dolžina testa kot tudi celotno trajanje postopka podaljšana. Kombinacija vseh teh novih ukrepov bi morala ponuditi resnično sliko učinkovanja avtomobila med vožnjo. Kljub temu je pomembno upoštevati, da test še vedno temelji na laboratorijskih podatkih. WLTP ne more meriti posameznih spremenljivk, kot je denimo osebni način vožnje, ki lahko prav tako vpliva tudi na porabo goriva in emisije.

Primerjava NEDC in WLTP:
TESTNI POGOJI
NEDC
WLTP
Trajanje testa
20 min.
30 min.
Dolžina testa
Približno 11 kilometrov
Približno 23 kilometrov
Čas, porabljen v mirovanju
25 %
13 %
Testne faze
Mesto, izven mesta (kombinirano)
Nizka, srednja, visoka, zelo visoka (kombinirano); (plus "Mesto" za električna vozila in vozila s priključnim hibridnim pogonom)
Hitrost
Povprečna: 34 km/h
Najvišja: 121 km/h
Povprečna: 46.6 km/h
Najvišja: 131 km/h
Začetna temperatura
20 - 30°C – hladen zagon motorja
14°C – 23°C – hladen zagon motorja
Možnosti posebne opreme
Niso upoštevane
Vrednosti CO2 bodo zdaj upoštevale težo dodatne opreme, pnevmatik, klimatske naprave, itd., ter njihov učinek na aerodinamiko.

Pregled vseh koristi WLTP:

  • Bolj realističen prikaz učinkov vožnje
  • Večji nabor voznih situacij (mestna vožnja, primestna vožnja, glavna cesta, avtocesta)
  • Daljše testne razdalje
  • Bolj realistične delovne temperature
  • Višje povprečne in najvišje hitrosti
  • Višja povprečna in največja pogonska moč
  • Bolj dinamični in reprezentativni pospeški ter upočasnitve
  • Krajši postanki
  • Opcijska oprema: vrednosti CO2 in porabe goriva veljajo za posamezna vozila, kot so opremljena
  • Strožji pogoji za nastavitev in merjenje avtomobila
  • Najboljšim in najslabšim vrednostim omogoča, da odražajo možnosti, ki so na voljo za podobne modele vozil
Kako bodo spremembe vplivale name kot lastnika Kia?
Če ste leta 2017 kupili Kio, ki prikazuje stari sistem NEDC, boste morda ugotovili, da isti avtomobil z novim sistemom WLTP kaže višje vrednosti CO2. To je posledica strožje in temeljitejše narave novega sistema testiranja. Da bi preprečili zmedo, bodo avtomobili, ki na trg prihajajo med prehodnim obdobjem, zaradi večje primerljivosti prikazovali vrednosti, prevedene v stari sistem NEDC. Še ena pomembna opomba: testi ne bodo vplivali na dejansko porabo goriva, vendar lahko zaradi strožjega merjenja kažejo višje vrednosti CO2.
Ali bo zdaj treba plačati višji davek?
Več CO2 v prehodnem obdobju ne bi smelo pomeniti tudi višjega davka. Nacionalne vlade morajo oblikovati poštene predpise, ki zagotavljajo, da nakup novejšega modela istega avtomobila ne prinese dodatnega finančnega bremena. Za več informacij se obrnite na svojo nacionalno avtomobilsko zvezo.
Kako bo to vplivalo na različne pogone?
Konvencionalni bencinski in dizelski motorji bodo merjeni po zgoraj opisanih postopkih. Vendar pa bodo priključni hibridi podvrženi več testom, ki bodo upoštevali različna stanja polnjenja. En test bo na primer meril učinkovitost s polno baterijo, cikel pa bo nato ponovljen, dokler baterija ne bo prazna; končni test bo meril podatke, ki bodo izhajali iz moči, pridobljene izključno iz motorja z notranjim izgorevanjem in regenerativnega zaviranja. Kombinirani podatki bodo nato podlaga za določitev ravni emisij CO2.

WLTP – časovni okvir prehoda:

Od
septembra
2017
Novi modeli so testirani glede na postopek WLTP. Med tem prehodnim obdobjem so pridobljeni podatki prevedeni nazaj v NEDC vrednosti, zaradi lažje primerjave s starejšimi modeli.
September
2018
Vsa vozila, prodana v EU ter tudi v Švici, Turčiji, Norveški, Liechtensteinu, Izraelu in na Irskem, morajo biti certificirana z WLTP. Izjema bodo vozila na koncu serije – omejeno število neprodanih vozil v zalogi, ki so bila odobrena po starem testu NEDC, bo lahko v prodaji še eno leto.
Januar
2019
Vsi prodajalci avtomobilov bodo testne vrednosti prikazovali izključno v skladu s postopkom WLTP, pri vseh novih modelih vozil.
December
2020
Vse države, ki bodo sprejele zakonodajo EU za registracijo vozil, morajo za vsa vozila priskrbeti vrednosti postopka WLTP.

Za zeleno prihodnost z WLTP - jasnejša slika, svetla priložnost

Čeprav lahko novi ukrepi WLTP sprva kažejo višje ravni onesnaževalcev, so testi tudi velika spodbuda za učinkovitejšo vožnjo. Pri Kii smo zavezani k okolju prijaznejši prihodnosti. Kot del našega petletnega Zelenega cilja povečujemo ponudbo avtomobilov z učinkovito porabo goriva in nenehno razvijamo nove ukrepe za bolj zeleno vožnjo. Leta 2015 smo lansirali naš prvi popolnoma električni avtomobil, Kia EV, ki mu je leta 2016 sledil Kia Niro, naš prvi hibridni terenec (HUV), leta 2018 pa še popolnoma električni Kia Niro. Do leta 2020 bomo znatno povečali našo linijo zelenih vozil.

Kiin vodič k bolj zeleni vožnji

EcoDynamics – Inteligentno mišljenje:

Indikator prestavne ročice vam svetuje, kdaj prestaviti, da bi tako privarčevali gorivo ter zmanjšali emisije in obrabo.

Indikator prestavne ročice:

Indikator prestavne ročice vam svetuje, kdaj prestaviti, da bi tako privarčevali gorivo ter zmanjšali emisije in obrabo.

Manj je več:

Zmanjšajte uporabo klimatskih naprav in ventilacije – tako kot vsakdanji gospodinjski aparati tudi te naprave porabljajo energijo, kar vpliva na porabo goriva.

Pametno ustavljanje:

Izogibajte se prostemu teku motorja. Če na cesti stojite več kot 40 sekund, izklopite motor, da prihranite gorivo.

Pnevmatike:

Redno preverjajte napolnjenost svojih pnevmatik. Nezadostno napolnjene namreč trošijo gorivo, vplivajo na upravljanje vozila in povečujejo obrabo.

Recikliranje vašega vozila

Eden od naših ciljev je, da okolju prijazne avtomobile odstranimo na prav tako okolju prijazen način. Zato uporabljamo smernice za načrtovanje in recikliranje (DfR) in ponujamo shemo recikliranja izrabljenih odpadkov.