Vsi članki

23. 08. 2017

Marsikateri Evropejec z višjo cenovno etiketo v notranjosti ni tako dobro sestavljen.

Napredek skupine Hyundai-Kia je v zadnjih letih impresiven. Že s prihodom nove generacije Cee’da so Korejci napovedali, da se ne ozirajo nazaj, temveč jih zanima izključno skokovit napredek. Vmes so pripravili še nekaj zelo zanimivih novosti (Ioniq, Niro, Kona in Stonic), vse kar trenutno ponujajo, pa so vgradili v karavansko različico Optime.

 

Kia Sportspace?
Saj se vsi spomnite karavanskega koncepta Sportspace, ki je dodobra navdušil evropsko javnost s svojim videzom ”shooting brake” ter čistimi linijami? Kia je držala obljubo in ga z ne prevelikimi spremembami poslala v proizvodnjo. Karavanska Optima v serijski različici sliši na ime Sportswagon (SW) in pravzaprav zgledno sledi videzu koncepta. Optima SW bo namreč kupce prvič iskala v segmentu D, kjer so lastniki izredno konzervativni in predvsem zvesti določeni znamki. Kako jih torej prepričati, naj prestopijo h konkurenci, ki poleg vsega ni evropska znamka?

Izključno evropski model
Optima SW je za Kio edinstven avtomobil, saj ga prodajajo izključno v Evropi. In ker so se Korejci v vseh teh letih naučili, da so Evropejci sila zahtevne stranke, so se na njen prihod dodobra pripravili. Zaradi pomanjkanja kapacitet v svojih obratih enostavno niso imeli prostora za izdelavo modela, ki bo naprodaj na enem manjših svetovnih avtomobilskih trgov. Z izgradnjo obrata v Mehiki so del proizvodnje preselili iz Hwasunga, kjer so naposled le lahko pričeli s proizvodnjo karavanske Optime in še nekaterih drugih modelov za evropski trg.

Prvi vtis? Orn’k
Optima SW na prvi pogled deluje gromozansko, a sem bil kar nekoliko presenečen, ko sem pogledal tehnične podatke. V dolžino meri enako kot limuzina, a je s 4.855 milimetri še vedno dobrih 40 centimetrov daljša kot Sportage. Na račun tega je glavna prednost karavana ravno v zadku. Slovenci, znani kot veliki ljubitelji karavanov, se bodo enostavno stopili ob podatku, da prtljažni prostor meri 552 litrov. Še bolj bodo navdušene družine, saj se zadnja klop podira v praktičnem razmerju 40:20:40, ob zloženih sedežih pa nastane ravno dno (nisem meril, a je luknja delovala dovolj velika za posteljo tipa turbomaksimus) in 1.686-litrski prostor. Mene je najbolj prevzela prostornost na zadnji klopi. Zahvaljujoč 2.805 milimetrov dolgi medosni razdalji sem ob normalni nastavitvi voznikovega sedeža zadaj sedel kot kralj. Lahko bi si ogrel sedež, kolena so imela dovolj prostora, kljub nekoliko spuščeni strehi proti zadku pa sem imel pri svojih 183 centimetrih dovolj prostora za glavo.
Nič manj uživaško ni bilo na voznikovem sedežu. Prostornosti se tukaj pridruži še razmeroma dobra ergonomija. Zakaj razmeroma? Za moj okus je še vedno malo preveč stikal na volanskem obroču in na osrednjem grebenu. Ampak, večjih zamer resnično ni. Najvišji paket opreme EX Limited Eco prinaša številne bonbončke, tako kot pri Sportageu pa je kvaliteta izdelave na visokem nivoju. O kakšni poceni, trdi plastiki ni ne duha ne sluha, linije so poravnane in črički so se očitno nekje izgubili. Moram priznati: marsikateri Evropejec z višjo cenovno etiketo v notranjosti ni tako dobro sestavljen.

Res veliko za ne prevelik kupček denarja
Ko sem omenil ceno okoli 37 tisoč evrov, so se ljudje sprva zgražali – saj veste, predsodki – toda vsak, ki je sedel za volan, marce pogledal in me poslušal pet minut ob naštevanju spiska dodatne opreme, je obnemel. Veliko za zmerno ceno. Najbolj zadovoljno pa sem kimal ob sistemu za brezžično polnjenje telefona, kvaliteti 360-stopinjskega sistema kamer, ozvočenju Harman/Kardon in na koncu pri zametkih avtonomne vožnje.
Oba glavna sistema – aktivni tempomat in sistem za nenamerno menjavo voznega pasu – dobro sodelujeta. Na avtocesti moraš praktično le držati volan, da zadostiš varnostnim zahtevam, Optima pa razmeroma suvereno manevrira po slovenskih avtocestah. V posebnih situacijah me je presenetil le aktivni tempomat, ki je ob prehodu na sosednji pas predolgo zaznaval vozilo.

Ko sem vrnil ključe testnega vozila, sem razmišljal, da je pravzaprav edina resna zamera motorna paleta. Na voljo je le en agregat, 1.7-litrski dizelski štirivaljnik s 103 kilovati, ki je tokrat deloval z novim 7-stopenjskim dvosklopkovnim menjalnikom. Gre za odlično razmerje med vsakodnevno uporabnostjo, varčnostjo, je cenejši za vzdrževanje, a mu manjka nekaj vznemirjenja. Še posebej, ker je nad voznimi lastnostmi bdel nekdanji podpredsednik BMW-jevega oddelka M, Albert Biermann. Viden je napredek v voznih lastnostih; karavan se v zavojih obnese presenetljivo mirno in suvereno, krmiljenju še vedno manjka nekaj povratnih informacij, toda splošen vtis je dober. S sistemom ESP se avto zelo dobro pelje tudi na sami meji, kjer sistem ni preveč agresiven in nežno odreagira v nevarnih situacijah.

Naj nekaj besed namenim še 7-stopenjski avtomatiki: prestavno razmerje je očitno prirejeno večji učinkovitosti, saj zelo hitro prestavlja v najvišje prestave. Zanimivo pa je na avtocesti vse prehitro posegel po šesti prestavi, kljub temu, da za to ni bilo potrebe, saj je motor tudi v hitrejši vožnji nudil dovolj navora. Celoten pogonski sklop potrebuje še nekaj kalibracije, prav tako bi si želel večje izbire pri motorjih ter kakšen liter manjšo povprečno porabo goriva.

Rokavica je vržena
Vsakič, ko sedem za volan nove generacije kateregakoli Kiinega modela, sem presenečen nad hitrostjo napredka. Čudovit primer tega je tudi Optima Sportswagon, ki je kot nov igralec v segmentu dobro pripravljen na konkurente. Še najbolj jo od njih oddaljuje motorna ponudba in nekaj uglajenosti, a je za uporabnika, ki ni obremenjen z avtomobilsko znamko oziroma je pripravljen ponuditi priložnost tudi drugim, tako opremljena in gnana Optima odlična izbira. A tekmeci ne spijo, tu so na primer vedno močna Opel Insignia, zimzeleni Ford Mondeo in Renault Talisman, v karavanskem segmentu D pa je poleg tega še nekaj dražjih karavanov.

Preizkusite Kio in se prepričajte v Kia kakovost

Prijavite se na testno vožnjo

 

Za ogled originalnega članka, prosimo, kliknite TUKAJ

 

Naročite se na RSS vir
11. 07. 2017

Res je, na testu smo imeli Ria z najboljšo opremo, v kateri pa še vedno ni nadzora prometa in samodejnega zaviranja v sili, ki v zadnjih letih postajata standard. A vse drugo je na ravni, ki bi jo pričakovali od povsem resnega nemškega modela, žal v to kategorijo spada tudi oblikovna predvidljivost, dolgočasnost, če želite. Še najbolj pri novem Riu izstopa sprednja ...

06. 07. 2017

Kia Optima je dokaj stilska konkurenca z oblikovalsko Red Dot nagrado v segmentu kjer že dolgo časa kraljuje ljudski Volkswagen Passat. Ponosno v segmentu ponuja veliko prostora, napredno tehnologijo in kakovostno izdelavo skupaj z zdaj že pregovorno Kiino zanesljivostjo ter ergonomijo. Seveda to zgornje drži le v primeru, da vaša percepcija oziroma čustveno dojemanje blagovne znamke dopušča skok na drugo celino. Kia Optima je ...

31. 05. 2017

Niro je najbolj sveža novost na trgu klasičnih hibridov – Prius po drugi strani mera stvari. Je torej rezultat odločen? Kia sicer ni popoln novinec na trgu hibridov, prav daleč od tega pa tudi ne. In Niro je spreten poskus zamajati uveljavljene veličine v tem segmentu. Po drugi strani so se pri Toyoti že davno tega odločili, da je kombinacija motorja z notranjim izgorevanjem in električnega motorja dobitna kombinacija, ki mora tudi s povprečnim voznikom dati rezultate – beri: skromno porabo. Seveda se je svet od devetdesetih let precej spremenil, ravno tako kot pogled na elektrifikacijo, zato se zdi, da klasični hibridi, katerih predstavnika sta omenjena ...

10. 05. 2017

Preizkusili smo hibridnega nira, ki ga je Kia lani lansirala kot povsem nov izdelek. Na voljo je samo z eno vrsto pogona, pri čemer sta pred menjalnikom v eno vrsto postavljena bencinski motor in elektromotor. Tudi menjalnik je samo eden, in sicer šeststopenjski z dvema sklopkama. Preverili smo adute, predvsem energijske, s katerimi niro upravičuje ceno blizu tridesetim tisočakom. ...