Test: Kia proceed 1.4 T-GDi GT-line
www.avto.info, 12.05.2020

Eleganten karavan z nizko urezano streho in seksi zaobljenim zadkom.  

Ergonomija je zelo dobra, kombinacija digitalizacije in analognih stikal smiselna, končna obdelava pa na zelo visokem nivoju.

V primerjavi s Ceedom je podvozje nekoliko trše in za par milimetrov znižano, kar je vsekakor dovolj, da se proceed pelje malenkost bolj dinamično in je v ovinkih bolj odziven.

15.5.2020

Proceed je bil še nedolgo nazaj trivratna kombilimuzina z največjo priljubljenostjo med mlajšo populacijo. Danes je ta beseda zapisana na zadku precej večjega karavana, a ne klasičnega, temveč bolj elegantnega, z nizko urezano streho in seksi zaobljenim zadkom.  

Proceed je s 4.605 milimetri daljši tako od kombilimuzine kot od običajnega karavanskega ceeda, kar obljublja prostorske presežke, a je treba upoštevati tudi za dobre štiri centimetre nižjo strešno linijo. Prtljažnik je s 594 litri za približno 200 litrov večji kot pri kombilimuzini in za 30 litrov manjši kot pri karavanu. V primerjavi z zadnjim je nekoliko manj ugoden tudi dostop, predvsem zaradi ožje odprtine, česar ne more nadomestiti niti zelo visoko odpiranje dolgih prtljažnih vrat. Podobno je s prostorom na zadnji klopi, kjer zlahka sedijo odrasli potniki, a je zaradi majhnih steklenih površin tam občutek vseeno nekoliko utesnjen, tudi dostop ni tako dober kot pri ostalih dveh sorodnikih.

Sprednji del kabine je popolnoma enak kot pri ceedu, zato le povzemimo, da je ergonomija zelo dobra, kombinacija digitalizacije in analognih stikal smiselna, končna obdelava pa na zelo visokem nivoju. Edina pripomba, ki smo jo imeli, je neskladje med drzno zunanjostjo in zadržanim notranjim oblikovanjem. Za edini občutek drugačnosti je poskrbel paket GT-line s športnim usnjenim volanom, kovinskimi stopalkami in posebnim sedežnim oblazinjenjem, a je ta na voljo pri vseh ceedih.

Nekoliko trše in za par milimetrov znižano podvozje je vsekakor dovolj, da se proceed pelje malenkost bolj dinamično in je v ovinkih bolj odziven. Ravno zato bi mu z veseljem namenili bolj zmogljive motorje, kot je bil testni 1,4-litrski turbobencinar s 103 kilovati (140 KM). Še posebej v povezavi s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, katerega odlike niso niti kratki hodi ročice niti kratka prestavna razmerja. Vsekakor je za vozniške užitke v tem primeru boljša izbira 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko, tudi 1,6-litrski stroj z dobrimi 200 »konji« ne bi bil preveč.

Dobra plat zmerne izbire motorja je poraba goriva, ki je na našem testu zlahka padla pod sedem litrov, športna dinamika pa vseeno zahteva do dva litra več.

Preizkusite ProCeeda!

Za ogled originalnega članka, prosimo, kliknite TUKAJ!

 

Vsa Kompaktna SUV Športna EV / Hibridna Karavani