Test: Kia e-Soul Energic vs Hyundai Kona Electric
www.dems.si, 10.06.2020

Glavni aduti e-Soula:
• več prostora na zadnji klopi.
• zvočniški sistem Harman Kardon.
• sončna streho z električnim odpiranjem.
• prezračevanje sprednjih sedežev.

24.6.2020

Na tokratnem testu smo primerjali električni vozili, brata dvojčka, ki prihajata iz Koreje. Dvojčka vsekakor nista enojajčna, sta pa brez dvoma dvojčka, saj si delita podvozje, medosno razdaljo, pogonski sklop, baterijo in še marsikaj drugega. Kljub velikim tehničnim podobnostim, pa gre za precej različen karakter vozila.

Prostornost
Obe primerjani vozili si delita enako medosno razdaljo 260 cm in skoraj identično dolžino vozila 418 cm in 419 cm. Tudi teža vozil je zelo podobna, okoli 1760 kg. Prostornost predvsem na klopi zadaj pa gre v korist Kie eSoul, ki na zadnji klopi ponuja občutno več prostora, kljub prtljažnemu prostoru, ki je skoraj enak v obeh avtomobilih, Kona 330 l in eSoul 315 l. Kia ponuja, zaradi svoje višine več prostora na zadnjih sedežih, kjer z 180 cm višine ter posledično večjim volumnom, omogoča potnikom zelo udobno vožnjo. Za sedenje na zadnji klopi je dovolj prostora, kar bi težko trdil za Hyundai Kono.

Polnjenje
Vozili imata vgrajeno enofazno polnjenje 7,2 kW, Hyundai Kona pa ob doplačilu še trifazno 11 kW polnjenje, ki stane po ceniku 480 evrov + kabel dodatnih 387 evrov. Pri Kia eSoul v ceniku nismo zasledili možnosti doplačila za 3 fazno 11 kW polnjenje. DC polnjenje poteka pri Hyundai Koni z največ 75 kW pri Kia eSoul pa vse do 100 kW.
Vozili imata mesto za polnjenje, nameščeno spredaj levo, kar v večini primerov precej olajša polnjenje.

e-Pedal
Obe testni vozili sta bili opremljeni z izdatno regeneracijo na pedalu, nobeden od njiju pa ne ponuja resnične »one-pedal drive« vožnje, ki smo jih vajeni pri nekaterih konkurenčnih električnih vozilih. Do popolne ustavitve je potreben poseg na stopalko za zavoro, med samo vožnjo pa je sicer mogoče vozilo voziti zgolj s pedalom za plin. Obe vozili imata obvolanske ročice, kjer je mogoče regeneracijo v vsakem hipu nastavljati po potrebi, regeneracijo je mogoče prednastaviti glede na vozni program, se pa lahko regeneracija spreminja tudi glede na zaznano vozilo spredaj.

Asistenčni sistemi
Vozili sta bili serijsko opremljeni z radarskim tempomatom, za lahkotno vožnjo po avtocesti. Tempomat deluje prepričljivo, varnostna razdalja nastavljiva v 4 stopnjah. Vozili sta bili opremljeni z »line asist«, za varnost na avtocesti ali boljših regionalnih cestah. Brez vključenega radarskega tempomata »line asist« deluje korektivno le v primeru prečkanja črte, z vključenim radarskim tempomatom, pa vzdržuje vožnjo na sredini voznega pasu. Z uporabo radarskega tempomata, »line asista« sploh ni mogoče izključiti. Obe vozili sta bili opremljeni tudi s stranskimi opozorili za mrtvi kot in bočni promet, pri manevriranju na parkirišču.

Infotainment in zvočniki
Vozili sta bili opremljeni z digitalno armaturo, sredinskim zaslonom in HUD (projiciranim zaslonom) pred voznikom. HUD se je projiciral na dvižno steklo in ne na vetrobransko steklo, pa vendar zelo uporaben pripomoček, za ohranjanje pozornosti na cesti.
Infotainment v Kia eSoul je nekoliko bolj napreden, večji zaslon, kar gre verjetno iskati razlog v tem, da je testna Hyundai Kona že dve leti star model, ki je vmes že doživel osvežitev.
V Kia eSoul so se bohotili Harman Kardon zvočniki z nizkotoncem v prtljažnem prostoru in zvok je izjemen, predvsem za rang vozila. Tudi zvok v Hyundai Koni ni slab, ampak pozna se odsotnost nizkotonskega zvočnika.

Vozne zmogljivosti
Vozne zmogljivosti obeh vozil so zelo podobne. Električen motor 150 kW (204 konji) kar omogoča soliden pospešek okoli 7,6 sekunde do 100 km/h, najvišja hitrost pa omejena nekaj po 170 km/h.

Cena
Tudi cena obeh bratov je podobna. Na testu smo imeli najbolj opremljeni verziji, tako znaša cena Hyundai Kone brez dodatne opreme 46.900 €, Kia eSoul 44.500 €, vendar že serijsko z nekaj več opreme, Hyundai Kona dražji izbor, kljub manjšim notranjim dimenzijam avtomobila.

Hvalimo Kia eSoul
•    več prostora na zadnji klopi.
•    Zvočniški sistem Harman Kardon.
•    Sončna streho z električnim odpiranjem.
•    Prezračevanje sprednjih sedežev.

Preizkusite e-Soula.


Za ogled originalnega članka, prosimo, kliknite TUKAJ!

 

Vsa Kompaktna SUV Športna EV / Hibridna Karavani