Test: Kia e-Soul – energija za dušo
Volan, 07.09.2020

E-soul je zelo spodoben električni avto. Eden boljših na trgu, ni dvoma. Velik doseg, odlična kabina, dobra izdelava, res mu nič ne manjka.

11.9.2020

Od starega soula je za 8 centimetrov daljši, 3 centimetre pa je večja razdalja med osema, zato je kabina še malo bolj prostorna, prtljažnik pa ne preveč. Samo 315 litrov meri, celo malo manj kot pri koni, ampak to je pač davek na električni pogon.

Nekam je treba stlačiti veliko baterijo, jasno, in v primeru e-soula ima kar 64 kilovatnih ur, kar pomeni, da v teoriji prevozi zelo spodobnih 452 kilometrov. Pa jih? Lahko!

Sedi se zelo visoko, ker hoče dajati občutek, da je križanec, ki to sicer ni. Sedež je za moje pojme malo prekratek v sedalnem delu, se pa lepo nastavlja in je z zelo bogato opremo tudi ogrevan in prezračevan. Super zadeva, preden sedete v avto …

Električni avto se namreč zažene in nič ne smrdi ali ropota, da bi motil okolico, samo nastaviš klimo, vklopiš hlajenje sedežev in se čez 2 minutki usedeš v veliko bolj prijazno kabino za vožnjo.

Odlično jim je uspel tudi zelo dober sistem, ki deluje hitro in je pregleden, ima lep in velik zaslon, čeprav ima le-ta še večjo obrobo, da je lepo vgrajen v plastiko. Materiali so dobri, tudi na otip prijetni, zato je počutje v avtu celo za kio nadpovprečno dobro, smo se pošalili, da se zdi kar en razred višje. Je pa res, da je testni model zelo dobro opremljen, še ozvočenje je Harman Kardon, da boste uživali v dobri glasbi, ker, saj veste, električni avti so precej tihi.

Zažene se tiho z gumbom, potem pa ima za prestave večjega okroglega. Kot veliko podobnih avtov se vrhunsko odreže v mestu. Lepo tiho in zvezno pospešuje, moči je zelo veliko in se sprednji gnani kolesi kar prehitro zavrtita v prazno, če ni podlaga dovolj groba. 150 kilovatov oziroma 204 ’konji’ skrbijo za zelo odločno premikanje, čeprav e-soul tehta kar 1.757 kilogramov.

Do 100 km/h z mesta pospeši v 7,9 sekunde, kar je rezultat, ki so ga nedolgo nazaj dosegali ’hot hatchi’!

Super deluje tudi regeneracija. Lahko se sam odloči, koliko bo sistem zaviral, lahko pa mu vi poveste z ročicama ob volanu, torej tudi tu lahko vozite samo z enim pedalom, če znate dobro predvidevati v prometu. Zavore se praktično ne boste dotaknili, mogoče samo, ko se boste čisto ustavili na semaforju.


Po WLTP naj bi porabil 15,7 kWh na 100 kilometrov, pri nas je bila poraba med 17 in 18. Še vedno ni malo, je pa trenutno najmanj med avtomobili s tolikšnim dosegom. Na hitrih polnilnicah se v teoriji lahko polni celo s 100 kilovati, čeprav pri nas tega še nihče ne omogoča. Največ 40 kilovatov boste našli, ampak je tudi to dovolj, da v pol ure napolnite baterijo za naslednjih dobrih 100 kilometrov poti, če je baterija dovolj prazna. Ja, prazna, če je polna 80-odstotno, se polnilna moč precej zmanjša, da s tem varuje baterijo, zato je takrat najbolje odklopiti avto in ga do konca napolniti lepo počasi doma, da ne izgubljate časa po nepotrebnem.


Hitra vožnja po avtocesti ubija doseg, to ni nič novega. Če se boste vozili ves čas 130 km/h, boste prevozili nekje med 300 do 350 kilometrov. Največja hitrost je sicer 167 kilometrov na uro. Soul tudi ne mara preveč hitre vožnje, ker postanejo piš vetra in hrup koles kar glasni, je pa res, da to bolj slišite, ker ni klasičnega motorja. Se pa fino potegne iz ovinka in gre hitro. Lahko tudi izjemno hitro, ko osvojite način vožnje, se pravi, da v ovinek vstopite dovolj počasi, da vas ne sili preveč ven, potem pa v pravem trenutku pritisnete pedal in pospešujete brez preveč očitnega vrtenja koles v prazno. Če bo prenos moči na podlago učinkovit, vas bodo še motorji težko lovili!

Ob zaključku testa je bilo jasno, da je s kio e-soul možno s polno baterijo prevoziti tudi več kot 400 kilometrov brez posebnega truda, kar je zelo dober rezultat. Sicer pričakovan glede na velikost baterije, ampak vseeno dober, da te ne skrbi vsakič, ko sedeš za volan, če boš res pripeljal do cilja. Skoraj 10 ur se polni na javni polnilnici, ker je največja moč polnjenja lahko le dobrih 7 kilovatov, kar se lepo izpisuje tudi med merilniki. Škoda, da nima trifaznega polnjenja z 11 kilovati, ker bi bil avto tako še malo bolj uporaben za tiste, ki se veliko vozite.

E-soul je zelo spodoben električni avto. Eden boljših na trgu, ni dvoma. Velik doseg, odlična kabina, dobra izdelava, res mu nič ne manjka.

Za ogled originalnega članka, prosimo, kliknite TUKAJ!

 

Vsa Kompaktna SUV Športna EV / Hibridna Karavani