Sršen, ki nujno ne piči: Kia Stinger 3.3 T-GDI AWD GT
www.volan.si, 15.10.2018

Ko se prebudi vseh 370 ’konjičkov’, stinger ob štirikolesnem pogonu postane zabaven projektil, ki vas bo navdušil s pospeševanji in lego v zavojih. Sploh pa z izgledom.

6.2.2019

Kia, ki stane več kot 60 tisočakov? Še pred leti bi bila takšna cena povsem nezaslišana, a časi se očitno spreminjajo in očitno je tudi čas, da se spremeni naše dojemanje znamke.

Stinger je presenetljivo kompleten avtomobil, ki skorajda nima šibkih točk in se brez sramu lahko ob bok postavi vozilom zvenečih imen. Sploh različica GT z zmogljivim turbobencinskim strojem.

Stinger piči že s svojim izgledom, to je dejstvo. Kamorkoli smo se pripeljali, so bile oči uprte v nas, atraktivna barva in dinamična oblika pač naredita svoje. Preden zaključite v smislu ameriškega pregovora 'all show, no tell', kar bi prevedli nekako v smislu 'izgled ja, vse ostalo ne', naj vas ustavim.

 

 

Težko boste razočarani tudi potem, ko se boste v stinger usedli in s senzorskimi ročicami pretipali notranjost. Izgleda moderno in povečini je takšna tudi na otip. Materiali so dobri, veliko je usnja in mehkih površin pa aluminija, sedeži ponujajo gretje in so obenem še prezračevani, njihova oblika dovoljuje veliko udobja in hkrati zanesljivo obdrži hrbet na svojem mestu, ko bodo vranci pod pokrovom konkretno zarezgetali.

Do sem nobene pripombe, tudi ergonomija je praktično brezhibna, seveda pa čisto vse ni perfektno, ker skoraj nikjer ni.

Če sem res natančen in stinger dam ob bok BMWju ali audiju, lahko dodam, da so materiali tukaj vseeno slabši. Ne veliko in ne povsod, predvsem stikala radia in ostalih elementov ne ponudijo posebej 'dragega' občutka, ko jih vrtite s prsti. Plastika enostavno ni najboljša in celo aluminij ne ponudi tistega značilnega prijetnega občutka.

Ker smo o stingerju že pisali v tem testu, morda le na hitro ponovim, da je znotraj precej prostora. Kljub temu, da streha v zadnjem delu precej konkretno pade, zadaj dva potnika ne bosta imela težav, če ne bosta zelo visoka. Tudi prtljažnik je s 400 litri dokaj velik, je pa plitek. Seveda je to pričakovati, za prevažanje tovora bo vedno bolj primeren karavan, a to itak veste. Je pa zaradi majhnih stranskih stekel in tistega zadaj precej slaba preglednost nazaj, kar je tudi logično, zato hvalim odlično vzvratno kamero.

OK, gremo k bistvu, to je tokratni motor. GT s 3,3-litrskim turbobencinskim šestvaljnikom je na pogled lahko skoraj na las podoben tudi šibkejši različici, če boste pri slednji izbrali paket GT line. Vseeno tukaj štiri izpušne cevi nakazujejo, da gre za resno stvar, kar pokaže tudi odprt pokrov motorja. Agregat ponudi 272 kW moči, to je 370 ’konjičkov’, zaradi česar do stotice pospeši v manj kot petih sekundah. Tudi 510 Nm navora pripomore k temu, da je potisk telesa v sedež med pospeševanji silovit in zlepa ne popusti. Motor je namreč izjemno prožen, med nabiranjem vrtljajev ni nobene šibke točke, kjer bi potisk malo popustil.

Toliko moči seveda pomeni, da pričakujte vsaj 12-litrsko porabo na sto kilometrov, če boste hitri, še nekaj litrov več. Ampak se motor vedno odkupi s svilnatim delovanjem ali pa brutalnim pospeševanjem. Prav zato morda pogrešam več ropota. Vsaj v načinu sport bi lahko poskrbeli, da bi bila zvočna kulisa agresivnejša, bolj rezka, da bi bilo enostavno več ropota in napad na čutila še bolj vsestranski. Pa mu malo zmanjka, očitno mora biti v vseh režimih predvsem uglajena športna limuzina.

Zato kljub nekaterim pomislekom voznim lastnostim ne bom dal slabe ocene. Lega je vedno zanesljiva, še posebej v takšni različici s štirikolesnim pogonom, ki večino časa sicer navor dostavlja le zadnjemu paru koles, sprednjima pa pravzaprav le po potrebi. Tudi občutek na volanu je zelo dober, krmiljenje je lepo obteženo, skratka, brez pripomb. Vseeno pa se ne morem znebiti občutka, da je dizelska različica z le zadnjim pogonom in manjšo maso tudi zaradi manjšega motorja med zavoji še bolj igriva. Enak pomislek sem imel že pri fordu mustang, kjer se tisti z manjšim motorjem pelje bistveno bolj suvereno. Tukaj je podobno in prevelika masa v zavojih pobere nekaj uživaškega občutka. Takšen stinger sicer ni okoren, je pa manj lahkoten kot šibkejši. Bi pa ob sprejemanju kompromisov sam vseeno izbral takšnega, ker je motor res dober in zelo zmogljiv. In brez skrbi, tudi s takšnim se boste zlahka vozili 'na počez'.

 

Vem, vi boste posegli po dizlu, pa čeprav je tole prava mašinca za stinger, le malo več vozniške lahkotnosti ji še manjka in malo agresivnejši zvok, pa bi bila popolna. Tudi tako je odličen avto, ki kakšno malenkost nadoknadi že samo z izgledom.

Spoznajte Stingerja.


Za ogled originalnega članka, prosimo, kliknite TUKAJ!

 

Vsa Kompaktna SUV Športna EV / Hibridna Karavani