Primerjalni test: Iz sredine v ospredje
Auto Bild, oktober 2018

Kia Ceed - Nova številka ena. Zelo premišljen avtomobil.
Pomembno je to, da v Ceedu dobimo boljši motor, boljše zavore, boljšo garancijo – vse skupaj za primerljivo ceno.

15.10.2018

Novi Ceed napada iz sredine in zahteva prestol. Tega so mu morali odstopiti!

Kia na fotografiji je v ospredju. Pa ji je to uspelo tudi na koncu primerjave? Vajeni smo Golfovih zmag, a v mestu je novi šerif.

Korejski avtomobili so iz generacije v generacijo boljši. V zadnjih letih Hyundai in Kia v direktnih primerjavah zavzemata vedno višje položaje. Le še vprašanje časa je bilo, kdaj bosta prevzela vodilni položaj tudi med kombilimuzinami. A pojdimo lepo po vrsti.


Kia nam je bila po prvi testni vožnji zelo všeč in takrat smo jo tudi pohvalili. A eno je prva testna vožnja, drugo je primerjava. Močna konkurenca vedno zahteva več od avtomobila! In ceed smo postavili ob bok najmočnejšim. Tako v prvi primerjavi s Ceedom nastopajo tudi honda civic, opel astra in VW golf, serijski zmagovalec tega avtomobilskega razreda, vsi štirje z majhnimi bencinskimi motorji.

Vsaka serija se enkrat konča, enako velja za golfovo serijo zmag. In zdaj, ko je Ceed na vrhu, bo tam moral tudi ostati. Pravijo, da je to veliko težje kot doseči prvo mesto. A pustimo se presenetiti.

Le spomnite se prve generacije tega modela in takoj postane jasno, kaj vse se je spremenilo. Nič več dolgočasnega oblikovanja. Tudi v kabini to velja, ki je zdaj oblikovana veliko bolj stilsko, obdelana pa je še bolje, kot je bila. Tako kot obdelava je na visokem nivoju tudi opremljenost. Instrumenti so veliki in dobro berljivi, upravljanje je enostavno in neproblematično. To je dandanes precej redko! Poleg tega je v Ceedu veliko prostora, le golf je prostornejši v tej primerjavi. Na zadnji klopi bodo udobno sedeli tudi odrasli. Sedeži so dobro oblikovani, stranske opore je več kot prej, s paketom Spirit je opreme veliko.

1,4-litrski agregat s 103 kW moči je simpatičen tip z energičnim nastopom in zelo lepim potegom. Sicer je tih, a pri srednjih vrtljajih je nagnjen k bučanju. V primerjavi je Ceed edini nastopal s samodejnim menjalnikom, sedemstopenjskim dvosklopčnim. Pretika presenetljivo mehko, ne pretirano hitro, v osnovi je priporočljiv. Očitno je, da je Kia veliko energije vložila v podvozje. Vzmetenje, vodljivost in zaviranje so točno takšni, kot si jih človek želi – evropski. Je pa bolj čvrst od bratskega hyundaia i30, kar je tudi smiselno. Direkten volan je natančen, prepričajo tudi močne zavore. Ceed se v primerjavi z golfom pri ogretih zavorah zaustavi 1,7 metra prej. Pred upoštevanjem stroškovnega dela točkovnika je golf v prednosti nekaj točk, a to je skorajda nepomembno.

Pomembno je to, da v ceedu dobimo boljši motor, boljše zavore, boljšo garancijo – vse skupaj za primerljivo ceno.

Vsaka serija se enkrat konča, enako velja za golfovo serijo zmag. In zdaj, ko je Ceed na vrhu, bo tam moral tudi ostati.


Za ogled originalnega članka, prosimo,prenesite pdf priponko!