Kia na 4.100 kilometrov dolgi ‘električni misiji’ pridobila nov vpogled v elektrifikacijo vozil v Evropi

Kiina ‘električna misija’ je s povsem električnim e-Nirom obiskala najbolj razvite evropske trge za električna vozila

24.9.2019

Kia Motors je objavila poročilo, v katerem je izpostavila glavne trende na področju elektrifikacije Evrope. ‘Električna misija’, 4.100-kilometrsko potovanje po najbolj razvitih trgih za električna vozila, je bila izpeljana v sodelovanju s podjetjem World Shopper, ki se ukvarja z raziskovanjem avtomobilske dejavnosti.

‘Električna misija’ – 4.100 km po Nemčiji, Nizozemski, Danski, Švedski in Norveški
10-dnevno Kiino električno misijo je izvedla ekipa raziskovalcev, ki je obiskala severnoevropska mesta, ki oblikujejo prihodnost električne mobilnosti. Raziskovalci so se na dolgi poti s povsem električnim križancem Kia e-Niro ustavili v številnih krajih Nemčije, Nizozemske, Danske, Švedske in Norveške.

Poročilo izpostavlja ovire za širše sprejemanje električnih vozil in predlaga, kako jih lahko posamezniki, podjetja in vlade premagajo
Med potovanjem so se analitiki World Shoppersa srečali z več kot stotimi odločevalci in deležniki iz sveta elektrifikacije vozil, zbirali ključne podatke ter iz prve roke pridobili vpogled v razmere. Raziskovalci so se srečali tudi z uporabniki in izvedeli marsikaj v zvezi z električnimi vozili, polnilno infrastrukturo in trendi pri sprejemanju električnih vozil, uporabniki pa so govorili tudi o tem, kako so vključili električna vozila v svoj vsakdanjik. Poročilo navaja, da uporabnike še vedno odvrača visoka nakupna vrednost električnih vozil, neprimerna polnilna infrastruktura ter dolg čas polnjenja. Bistveno je, da poročilo pokaže, kako so vozniki hitro preklopili z vozil z bencinskimi in dizelskimi motorji na električna ter jih vključili v svoj način življenja.

Namestitev domače polnilnice
Avtorji poročila so ugotovili, da uporabniki s fosilnih goriv na elektriko lažje preklopijo tako, da namestijo domačo polnilnico. Hišne polnilnice, ki so pogosto subvencionirane ali jih prodajalci ponujajo ob nakupu vozila, omogočajo voznikom, da imajo vsako jutro polno baterijo, kar je luksuz, ki ga vozniki konvencionalnih vozil niso deležni. Lastniki Kia e-Nira lahko npr. z enim polnjenjem dnevno naredijo do 455 kilometrov (WLTP kombinirani cikel), kar je občutno več od dnevnih potreb večine voznikov. Poročilo navaja, da za povprečno vožnjo zadostujejo približno 4 kilovati e-Nirove baterije z zmogljivostjo 64 kWh.

Prilagajanje “točilnih” navad
Medtem ko raziskave Kie in World Shopperja poudarjajo preklop na polnjenje vozil doma ali v službi, je veliko ljudi sprejelo električna vozila tako, da so prilagodili svoje vsakdanje navade. Na Norveškem tako na primer mnogi vozniki čas polnjenja vozila uporabijo za prehranjevanje, pitje kave ali pregledovanje elektronske pošte.

Širitev hitrih polnilnic na bencinske servise ob glavnih poteh omogoča voznikom polnjenje vozila za potrebe tedenske vožnje v zgolj 30 minutah. Polnjenje vozila, ki ima baterijski sklop z zmogljivostjo 50kWh, na primer na hitrih polnilnicah z močjo 175 kW omogoča 80-odstotno napolnjenost baterije v 15 do 30 minutah.

Reklama od ust do ust in izkušnje ostalih uporabnikov
Kia je med izvajanjem raziskave med drugim prišla do ugotovitve, da je eden najlažjih načinov za premagovanje zadržkov glede električnih vozil reklama od ust do ust – ko potencialni kupci slišijo pozitivne izkušnje prijateljev ali družinskih članov. Za nakup  električnih vozil z dolgim dosegom (kot je npr. e-Niro), ki omogočajo prevoz ob ničelnih emisijah, morajo številni vozniki slišati o dodani vrednosti nižjih stroškov obratovanja in vzdrževanja ter nižjih davščin. Beseda od ust do ust ostaja prvi razlog za to, da številni ljudje preklopijo na elektriko, zdaj pa je dolg doseg nove generacije električnih vozil enakovreden nakupni razlog pri večini voznikov.

e-Niro naprodaj v Evropi; ničelne emisije in kar 455 km dosega z enim polnjenjem
Kiin prvi povsem električni križanec e-Niro nudi doseg do 455 kilometrov z enim polnjenjem (oz. do 615 kilometrov v mestu). Novi Kia e-Niro, ki je že naprodaj na nekaterih evropskih trgih (zaradi omejene proizvodnje še ni znan datum začetka prodaje v Sloveniji), ob ničelnih izpustih nudi večji doseg kot mnoga vozila na bencinski pogon in večina električnih vozil (ter celo več kot mnoga občutno dražja električna vozila). Njegova edinstvena kombinacija sloga in praktičnosti je podprta s Kiino nepremagljivo 7-letno garancijo (do 150.000 km), ki zajema tudi baterije in elektromotor.

Kia e-Niro je na voljo z litij-ionsko polimerno baterijo z zmogljivostjo 64 kWh ali z baterijskim sklopom z močjo 39,2 kWh, ki ponuja doseg do 289 km. Zato, da se baterija zmogljivejše različice e-Nira (64 kWh) na hitrih polnilnicah z močjo 100 kW napolni z 20 % na 80 %, je potrebnih le 42 minut.

 

Novi e-Niro se pridružuje obstoječim različicam hibridnega in priključno hibridnega Nira, ki so jih od predstavitve leta 2016 skupno po svetu prodali več kot 250.000 – od tega v Evropi več kot 90.000.

Kia. Prva za ljudi.

***


Kia Motors Corporation šteje med najuspešnejša globalna avtomobilska podjetja s poudarjenim smislom za kakovostne avtomobile za mlade po srcu. Leta 1944 ustanovljeno podjetje se postavlja z avtomobilskimi tovarnami v petih državah, letno proizvodnjo več kot 3 milijone vozil in razvejano prodajno-servisno mrežo 5.050  zastopnikov v približno 190 državah sveta. Znamka po vsem svetu zaposluje več kot 52.000 ljudi in letno ustvari več kot 49 milijard dolarjev prihodkov. V študiji 2019 J. D. Power IQS je Kia zasedla 1. mesto med vsemi množičnimi znamkami. Podjetje stavi na izrazito evropski avtomobilski pristop. Glavni sedež podjetja Kia Motors Europe je s tem namenom v nemškem Frankfurtu, kjer prav tako domuje moderen Kiin oblikovalski center. Ključno vlogo pri razvoju vseh evropskemu trgu namenjenih vozil znamke Kia predstavlja še center za raziskave in razvoj v bližnjem Rüsselsheimu. Kiino izjemno oblikovalsko nadarjenost potrjuje preko 70 evropskih in mednarodnih dizajnerskih nagrad. Kia uživa status vodilnega oblikovalca v avtomobilski panogi in je dobitnica številnih prestižnih nagrad, kot npr. Red Dot, Good Design, iF in drugih. Oblikovanje vozil je ključna stvar, ki Kio loči od številčne konkurence, ter ključna prednost za kupce. Znamkin korporativni slogan – "The Power to Surprise" (slov. Moč presenečanja) – predstavlja Kiino globalno zavezo presenečati svet z vznemirljivo, navdihujočo izkušnjo, ki presega pričakovanja.  

 

Vsa Kompaktna SUV Športna EV / Hibridna Karavani