Test: Kia e-Niro 64 kWh
avto.finance.si, 14.03.2021

Pri umirjeni in precej hitri vožnji boste s polno baterijo brez težav prevozili 400 ali še kaj več kilometrov. V mestu je mogoče celo preseči tovarniški doseg 455 kilometrov.
Za ceno od 36 do 40 tisoč evrov dobite neopazen, a uporaben in prostoren električni avto z več kot 400 kilometri dosega in 200 »konji«.
 

16.3.2021

E-Niro boste v današnji ponudbi električnih avtov sicer res težko opazili, tudi če vam zapelje neposredno pred nos. Precej klasična kombilimuzina brez enega samega opaznejšega karoserijskega dela se namreč namensko vozi v ozadju.

Na kakšnem drugem trgu morda v hibridni ali bencinski različici pomeni racionalno izbiro za vse tiste, ki si avto kupijo za vožnjo od točke A do točke B. Če bi ga srečali v družbi s sestro in sestrično e-Soul in kono electric, se čez pol ure ne bi več spomnili, da je bil v njihovi družbi.

In težko bi mu naredili večjo krivico. E-Niro je namreč eden tistih avtov, ki svoje adute skriva – in to zelo dobro. Ko se vanj poglobiš, zgoraj omenjena električarja gladko pusti za seboj.

 

Ste vedeli, da je Niro crossover? Tega na prvi pogled ne razkriva. Z dolžino 4,37 metra, višino 1,56 metra in širino 1,8 metra je nekaj višji in večji od kompaktnih avtov in se zelo približuje kompaktnim športnim terencem. Njegove obline niso vznemirljive, so pa zelo uporabne. Sedanje in izstopanje iz e-Nira je zelo udobno, prostora je dovolj v vse smeri in tudi potniki na zadnji klopi se bodo počutili dobro. Poleg tega pa je prav spodoben tudi od 451- do 1.405-litrski prtljažnik. Masa e-Nira je precejšnja, 1.812 kilogramov. Od tega le baterija tehta 457 kilogramov.

Podobno je v kabini, kjer e-Niro ne more skriti priletnosti in preprostosti pri oblikah in materialih, čeprav so merilniki digitalni, osrednji zaslon na dotik pa 10-palčen in bogat z informacijami. Testni e-Niro EX Limited je bil sicer nekaj bolj prefinjen.

Najpomembnejša lastnost Nira pa je tisti e pred imenom. E-Niro je namreč lahko tudi popolnoma električen in prav v tej različici se zdi najbolj posrečen, podobno kot citroënov C4 oziroma E-C4. Še posebej, če je opremljen z bogatejšim paketom baterije in motorja, ki ponuja 64 kilovatnih ur uporabne oziroma neto baterijske zmogljivosti in 150 kilovatov moči. V tem primeru je presenečenje, ki ga sivi e-Niro pripravi vozniku, še večje, saj takšnih lastnosti nikakor ni pričakoval. Obetavne številke dajejo obetavne rezultate. Motor omogoča bliskovite pospeške do stotice v manj kot osmih sekundah ter krepko zalogo moči, ki je ne zmanjka niti na avtocesti ali pri zahtevnejših prehitevanjih.

Baterija in energijska učinkovitost motorja pa poskrbita, da boste ob rednem polnjenju skorajda povsem pozabili nanjo. Pri umirjeni in precej hitri vožnji boste s polno baterijo brez težav prevozili 400 ali še kaj več kilometrov. V mestu je mogoče celo preseči tovarniški doseg 455 kilometrov. Ugodne številke poleg velike baterije prinaša zelo učinkovit stroj, ki ob nežni desni nogi porabi 13 ali 14 kilovatnih ur, le težko pa boste presegli porabo 20 kilovatnih ur, kar je zelo dober dosežek.

Časi polnjenja so predvidljivi. Prek trifaznega toka se e-Niro polni z največ 11 kilovati, kar pomeni okoli sedem ur do stoodstotne napolnjenosti (zadnjih 20 odstotkov je polnjenje počasnejše). Pri enosmernem toku pa e-Niro omogoča polnjenje s 77 kilovati moči. Na ultra hitrih polnilnicah boste baterijo do 80 odstotkov napolnili v slabi uri, do konca pa v približno uri in pol.

V vožnji je e-Niro kljub veliki moči umirjen. Vzmetenje je nastavljeno na udobje in tu se dobro izkaže. Pohvalno je tudi stopenjsko nastavljanje rekuperacije, ki ob spuščenem plinu polni baterijo. Vešč voznik pa bo zavorni učinek izkoristil tudi tako, da bo zelo redko uporabil zavore.

Na drugih področjih e-Niro preseneča z udobnimi sedeži, prostorom in v paketu EX Limited tudi z zelo bogato opremo, ki za 40.500 evrov (z odštetim popustom in subvencijo) ponudi usnje na prezračevanih in ogrevanih sedežih, 10-palčni zaslon z navigacijo, LED-žaromete, sistem za prepoznavanje znakov, radarski tempomat, toplotno črpalko … skratka, res veliko. Dovolj dober paket pa prinaša tudi e-Niro za 36 tisočakov.

Cene e-Nira na ceniku segajo od (pre)visokih 47 do 52 tisoč evrov. Na razumnejšo raven jih znižujeta sedem tisočakov popusta in 4.500 evrov subvencije, kar pomeni 35.800 evrov za osnovni oziroma 40.500 evrov za najbogateje opremljeni e-Niro z bogatejšim paketom baterije z zmogljivostjo 64 kilovatnih ur in motorja s 150 kilovati.

Spoznajte Kia e-Niro.

Za ogled originalnega članka, prosimo, kliknite TUKAJ!

 

Vsa Kompaktna SUV Športna EV / Hibridna Karavani