Primerjava: Kia e-Niro, Mazda MX-30, Peugeot e-2008
Auto Bild, 10.11.2020

Zmagovalec testa, Kia e-Niro, je vsakodnevno uporaben avtomobil, ima dober doseg, močan, dobro opremljen.
 

18.12.2020

Majhni SUV-ji so vedno bolj iskani, vedno več pa jih je naprodaj z elektromotorjem. So ti boljši od svojih konvencionalnih bratov? Preizkusili in primerjali smo tri srednjekategornike.

SUV-ji so problematični zaradi obremenjevanja okolja, zato je skrajni čas, da postanejo električni. O tem smo že velikokrat pisali in le redki se ne strinjajo s trditvijo, da je vožnja v SUV-jih prijetna, ker imamo boljši občutek varnosti, boljši pregled nad okolico in tudi kabina je v glavnem prostornejša kot pri drugih karoserijskih različicah. Slabosti? Večja površina v prometu in višja poraba, s tem pa tudi večja obremenitev okolja. Človek se vpraša, ali ni rešitev ravno električni pogon. Avtomobilski proizvajalci si niso povsem enotni, a trend je opazen. Mazda je pred nedavnim predstavila model MX-30, ki je prav tako oster in robat kot drugi bratje japonske znamke. A Mazda je vedno bila nekaj posebnega, tako je tudi pri MX-30 ubrala nekoliko drugačno pot in vanjo vgradila majhen paket baterij, ki naj bi bil več kot zadosten. 107 kilovatov močan MX-30 stane vsaj 34.490 evrov, če ne upoštevamo državne subvencije za nakup električnega vozila. Četudi je avtomobil zelo dobro opremljen, je to kar precej visoka nakupna cena. Mazda pa seveda ni sama. Tukaj je tudi Kia z električnim nirom. Kompaktni SUV s 150-kilovatnim elektromotorjem (204 KM) stane v osnovi 40.299 evrov, prav tako brez upoštevane subvencije.

Tretji v primerjavi nastopa francoski SUV, električni 2008, ki ima vgrajen 100-kilovatni elektromotor in stane najmanj 34.295 evrov. Zanima nas torej, kateri v tej trojici je najboljši in kateri nudi največ za zahtevan denar. Na koncu koncev se je pri nakupu električnega avtomobila treba prilagoditi in proizvajalci vozil nas morajo prepričati, da je nakup dobra odločitev. Res pa je to: vsi trije so čisti, prijetni in zelo dobri avtomobili za vsakodnevne potrebe

Kia e-Niro
Kia se nikakor ne strinja z Mazdo. Doseg mora biti dovoljšen, velikost baterij in moč motorja pa temu primerna. Kia e-niro igra v ligi višje. 64 kWh paket baterij in 150 kilovatov močan elektromotor pomenita, da je korejski SUV hitrejši in prevozi več od mazde in peugeota. Pa tukaj v resnici ne gre samo za številke, subjektivni občutek med vožnjo je boljši, pospeški so bistveno bolj občutni, nastop pa precej bolj samozavesten in suveren.

 

Električni niro bi po podatkih tovarne prevozil do 600 kilometrov z enim polnjenjem baterij, a na našem testu vsakdanje vožnje prevozi 407 kilometrov, kar je še vedno dober rezultat. Niro je morda res najdražji v primerjavi, a ima vključeno skoraj vse, kakor hitro izberete paket opreme nad osnovnim (od 42.999 evrov). Moč rekuperacije energije lahko nastavimo v več stopnjah, voznik lahko nastavlja različne vozne načine, poraba pa je s 15,7 kWh/100 km še dovolj nizka, da govorimo o varčni vožnji. Mazda porabi okoli 2 kWh več. Sicer pa je treba pohvaliti vožnjo v e-niru, ki je uravnotežena in dobro dene. Volan je prav tako dobro
nastavljen, pri močnem zapuščanju zavojev pa bo hitro posegel ESP. Na zadnjih sedežih se najbolje sedi v niru. Če boste želeli polniti hitro, boste morali dokupiti kabel.

Za ogled originalnega članka, prosimo, prenesite spodnjo pdf datoteko.