Test: Kia XCeed 1.0 T-GDI Way – Všečen mestni križanec
Auto Bild, 15.01.2020

Novi Kia ceed je postal eden najpopolnejših modelov v ponudbi.

7.5.2020

Po klasični petvratni kombilimuzini in karavanu so na trg poslali še prestižni kupe karavan Proceed in na koncu še mestnega križanca Xceed. In prav tega smo preizkusili na testu.
Očitno pri Kii zelo dobro vedo, kaj trg potrebuje in hoče. Ob skoraj enaki vsebini so naredili štiri karoserijske oblike, ki njihov najbolj prodajani model naredijo še zanimivejši. S proceedom tako ali tako privabljajo nekoliko bogatejše in zahtevnejše kupce, mladim in mladim po srcu pa bo zagotovo srce najbolj zaigralo ob karoserijski različici Xceed. Sodi med t. i. imenovane urbane križance. Ti združujejo prednosti SUV-a in kombilimuzine. Ta kombinacija pa mu daje atraktivno obliko, ki so jo pri korejskemu proizvajalcu filigransko dodelali.

Oblikovno daje naše uredništvo avtomobilu oceno odlično. Dodali bi še lahko pridevnike opazno, drugačno, atraktivno. Avto na cesti res izstopa in le malokdo ga takoj poveže z znamko Kia. Ker gre za križanca, je postavljen nekoliko višje kot ostali modeli. Ima terenske dodatke na prednjem in zadnjem odbijaču ter na pragovih in stranskih robovih karoserije. Z boka je opazen relativno dolg pokrov motorja, ki se razteza do A-stebrička za prednjima kolesoma. Medosna razdalja je enaka kot pri ostalih modelih Ceed, sta pa prednji in zadnji previs glede na kombilimuzino nekoliko daljša. Zadek je položen, rob prtljažnih vrat pa postavljen 60 mm višje kot pri kombilimuzini. S tem so dosegli visoko dinamičnost zadka tega križanca. Tudi prednji del se nekoliko razlikuje od ostalih članov družine. Maska je izrazitejša, večje so odprtine za zrak. Drugačni so prednji žarometi ter tanke high-tech luči na zadku, ki so iz nekaterih zornih kotov videti, kot bi se zajedale v ramenski del vozila. Na karoseriji je opaziti kar nekaj ostrih linij, predvsem na valovitem pokrovu motorja in obeh odbijačih. Nekaj pozitivnega k celotnemu videzu prinesejo tudi dodatna svetila na skrajnem robu zadnjega odbijača. In ko smo ravno pri oblikovanju, bomo takoj pohvalili še nekaj. Pri nekoliko višjih avtomobilih zelo cenimo zaščito pragov in tudi pri xceedu so poskrbeli za to. Pragovi ostanejo praktično čisti, četudi so ceste mokre, blatne ali zasnežene. Ni sicer že običajnega zavihka preko celotnih pragov, ki smo ga navajeni pri SUV-ih, a so pri Kii našli neko vmesno rešitev, ki dobro opravi svojo vlogo.

Xceed ni najprostornejši ceed, a bodo mnogi raje malo potrpeli na račun res atrak-tivne zunanjosti. Vstop skozi vrata odkrije, da je notranjost enake zasnove kot pri drugih treh predstavnikih modela. V odvisnosti od paketa opreme je tudi opremljenost vozila. Mi smo tokrat sedeli v avtomobilu s srednjim paketom opreme Way, ki je kar dobro založen. Vsebuje sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu ter opo¬zorilo ob zmanjšani zbranosti voznika, električni pomik vseh stranskih stekel, električno nastavljiva in ogrevana zunanja vzvratna ogledala, ogrevana prednja sedeža in ogrevan volanski obroč, drsni srednji zaslon za roke s predalom, zračnike za potnike na zadnji klopi, samodejno zasenčenje luči, samodejne brisalce stekla, tempomat in bi-funkcijske LED-žaromete. Omenimo še dvopodročno klimatsko napra-vo. Nabor opreme, ki bo večino povsem zadovoljil. Za zahtevnejše pa so tu še višji paketi opreme in nekaj opreme s seznama za doplačilo.

Zahtevnejši bodo verjetno posegli tudi po močnejšem motorju. Vstopni turbo bencinski trivaljnik z 88 kW moči sploh ni slab motor. Vendar pa je namenjen bolj umirjenim voznikom, za katere ni najpomembnejši pospešek ali biti prvi na cilju. Nezahteven motor želi nezahtevnega voznika. V tem primeru se mu bo odkupil z dokaj solidno porabo goriva, ki ne bo presegla šest litrov. Če pa voznik želi nekaj več, mora biti najprej nekoliko potrpežljiv in še pripravljen, da bo povprečna poraba zrasla na šest litrov in pol. Za štiri decilitre večji turbo bencinski štirivaljnik je zato morda modrejša izbira.

Vožnja v xceed je za potnike prijetna. Dober je občutek nekoliko višjega sedenja, kar smo kot voznik dobro občutili. Vozniku je vse pri roki, merilniki so tradicionalno z velikim številkami in dobro berljivi, zaslon med merilnikoma ravno tako, pa še barvni je povrhu. Za vse ostalo je tu plavajoči zaslon na dotik na sredini armaturne plošče. Doživel je nekaj grafičnih in vsebinskih sprememb, ki ga delajo še uporabnejšega. Potovalni računalnik projicira tudi grafe vožnje, da voznika usmerja in vodi k čim učinkovitejši vožnji. V tem paketu opreme boste pogrešali DAB+ radijski sprejemnik in navigacijo, ki pa jo uspešno nadomešča povezljivost s pametnimi telefoni.

Veliko je zaprtih in odprtih predalov, prav moden je tisti na začetku sredinske gredi, ki ima pokrov, ki se na dotik počasi samodejno zapre ali odpre. Pohvalili bomo tudi materiale. Ne manjka usnja, piano plastike in kromanih dodatkov, ki popestrijo in izboljšajo uporabniško izkušnjo. Zadaj je dokaj velik prtljažnik z nizkim robom in nekaj prostora pod dnom, kjer je shranjeno rezervno kolo.
Po naši oceni je xceed najlepša kia do sedaj. Jasno, okusi so različni in tudi vsake oči imajo svojega »malarja«. A odzivi tistih, ki smo jih na testni poti srečevali, so bil v celoti pozitivni. To pa tudi nekaj šteje.

Preizkusite XCeed.

Za ogled originalnega članka, prosimo, prenesite spodnjo pdf datoteko.

 

 

Vsa Kompaktna SUV Športna EV / Hibridna Karavani