Test: Kia XCeed 1.4 T-GDI Stream DCT
www.vecer.com, 27.04.2020

Kia xceed je tipičen primer križanca med kombilimuzino in športnim terencem. Vtis, ki ga daje notranjost, predvsem pa odlična mehanika, ga postavljata še v drugačno luč. Skratka: posrečena reč.

29.4.2020

Mersko seveda sodi v isti razred kot ceed, torej v spodnji srednji razred, kjer se gnetejo 308, mégane, golf in focus.
In prav slednjemu, če je ta v različici active, je pričujoči xceed (ob upoštevanju primerljive motorizacije focusa in primerjaje zgolj naše tehnične podatke) na las podoben. Mersko se ujemata skoraj v milimetre.

Kiin oziroma konkretno xceedov adut je videz; najprej značilni in prepoznavni elementi, do neke mere tudi splošna oblika, v primeru testnega tudi barva. Ne ostane neopažen.
Videz kot adut zagotovo deluje pri nakupu, pri trajnem zadovoljstvu pa so pomembne povsem druge stvari in tu je xceed prav tako prepričljiv. Položaj za volanom je zelo dober, volanski obroč ni majhen in debel, a lepo sede v roke, xceed pa da hitro vtis kompaktne zasnove in izdelave ter dobrih materialov. Tista pregovorno cenena plastika je tudi tu spretno skrita (zadnji del volanskega obroča, volanski drog …) ali zakamuflirana v ''klavirsko črnino'' – a to počnejo tudi pri prestižnih znamkah.

Ergonomski del je treba pohvaliti: sedeža sta prijetno neutrujajoča in z bočno oporo, ki je učinkovitejša, kot dajejo slutiti njene mere in videz, štirikrat samodejni pomik šip je pri ''azijcih'' še vedno prej izjema (xceed to ima), nadzor klimatizacije je samostojen, torej ločen od infozabavnega sistema, slednji pa ima dva kombinirana gumba in osem gumbov na dotik, ki pa so dobro zaznavni na otip tudi brez posebne pozornosti. Osrednji zaslon, ki ne more skriti sorodstva s Hyundaievim, ima nekoliko nenavadno razmerje med širino in višino, a to ne moti. Resolucija, barve in grafika navdušijo, meniji pa so dovolj intuitivni. Tudi merilniki, tule sicer klasični analogni (digitalni so za doplačilo 390 evrov), zaslužijo odlično oceno: so lepi, pregledni in brez nepotrebnih (okrasnih) črt. Med njima je zaslon informacijskega sistema (potovalni računalnik), ki dobro opravlja svoje poslanstvo.

Paket opreme Stream je dokaj bogat, pri testnem avtu ni bilo treba ničesar doplačati, a vseeno je bilo vsega dovolj. Imel je, med drugim, tudi pameten ključ, gretje sedežev in volanskega obroča, osvetlitev k (le!) voznikovim nogam, dobro opremljen prtljažnik, prekinjen in neprekinjen tek zadnjega brisalnika, prednja sedeža nastavljiva v višino, samodejno zlaganje zunanjih ogledal, seveda pa tudi nekaj varnostnih asistenčnih sistemov. Med njimi velja pohvaliti delo radarskega tempomata z na promet hitrim odzivom, a mehkim.

Izbrani motor je natanko v sredini bencinske ponudbe, a se izkaže za odličnjaka. Glede na to, da je turbobencinski, se precej visoko vrti (menjalnik tudi v ročnem načinu sam pretika natanko na začetku rdečega polja pri 6500 vrtljajih v minuti), čeprav daje hkrati jasno vedeti, da ima raje ''navorske'' vrtljaje, torej tam od dva do 4000. Zaradi zelo dobre navorske krivulje (spet turbo!) je priganjanje v visoke vrtljaje zvečine povsem nesmiselno, saj zlahka zmore slovenske (avtocestne) vzpone ali dinamiko med ovinki.

V resnici daje motor dober športni občutek, tudi dvosklopčni menjalnik deluje odlično – enako dobro zadovolji lagodno in športno vožnjo pa seveda vse vmesne odtenke.
V vožnji je pogonska kombinacija veliko bolj prepričljiva, pravzaprav odlična, ko gre za odzivnost. Če upoštevamo še dober navor na kolesih, zelo dobro krmiljenje, odlične športne gume in možnost nizkega sedenja, se takšen xceed zlahka postavi kot športen cestni avtomobil. Pri vsem skupaj in pri upoštevanju potenciala predvsem (a ne zgolj) motorja je tudi poraba goriva dokaj zmerna. Z nežno vožnjo okoli omejitev (in glede na navor niti ne preseneti, da je tako motorizirani xceed pri tem med hitrejšimi) porabi okoli sedem litrov goriva, le nekaj več dinamike pa hitro dvigne porabo tudi za 20 odstotkov. Kar je še vedno sprejemljivo.

Če torej na takole sestavljen xceed pogledamo od daleč, je res za tipičen primer sodobnega križanca. Vtis, ki ga daje notranjost, predvsem pa odlična mehanika, ga postavljata še v drugačno luč. Skratka: posrečena reč.

Glavni aduti:
Motor, menjalnik, ergonomija, položaj za volanom, kompaktna zasnova in izdelava notranjosti, osrednji zaslon, lega na cesti, izklopljiv stabilizacijski ESC, prtljažnik, potovalni računalnik, prekinjen in neprekinjen tek zadnjega brisalnika.

Preizkusite XCeed.

Za ogled originalnega članka, prosimo, kliknite TUKAJ!

 

Vsa Kompaktna SUV Športna EV / Hibridna Karavani