Test: Kia XCeed 1.4 T-GDI Stream
www.zurnal24.si, 11.04.2020

Xceedovi glavni aduti: zunanji in notranji videz, oprema, udobje, vozne lastnosti, motor in menjalnik

15.4.2020

Športni terenci so postali izjemno priljubljen avtomobilski segment, vendar si vsi avtomobilisti ne želijo določene grobosti, ki jo prinašajo s seboj. Eden od odgovorov na to dilemo je kia xceed.
Kia ima v spodnjem srednjem razredu že nekaj let sportage, avtomobil, ki precej ustreza opisu klasičnega športnega terenca. Vendar pa so v zadnjem času začeli športne terence najedati križanci drugačne sorte, kombilimuzine in karavani, ki so jim proizvajalci večinoma namenili nekaj zaščitne plastike in nekoliko povišano in grobi podlagi prilagojeno podvozje, štirikolesni pogon pa zelo redko. Tega kupci takšnih avtomobilov običajno niti ne iščejo.

Kia je torej morala odgovoriti na ta trend, kar je storila z xceedom. Ta se nanj odziva na nekoliko samosvoj način, saj je po merah v kabini in zasnovi voznikovega delovnega prostora precej enak kombilimuzinskemu, z zunanjo dolžino in prtljažnikom pa se nekoliko pomika v smeri karavanskega ceeda. Od obeh pa se precej razlikuje z zelo športno terensko obliko in podvozjem, zaradi katerega je dno avtomobila od tal dvignjeno za terensko naklonjenih 18,4 centimetra. K temu nekoliko pripomorejo tudi večja 18-palčna kolesa.

Kupejevski križanec
Oblika je gotov eden od močnejših adutov xceeda, saj deluje zelo kupejevsko in bolj dinamično tako od limuzine kot tudi od karavana in celo kupejevskega proceeda. Z njo se xceed precej približuje tudi drugemu naraščajočemu trendu, kupejevskim križancem oziroma kupe-SUV-jem.

Drug adut je tudi podvozje, ki xceeda ne dvigne le nekoliko bolj od tal, ampak je tudi mehkejše kot v ceedu. Zaradi tega se sicer v ovinkih ni mogoče povsem izogniti izrazitejšemu nagibanju karoserije, a je vožnja tudi po slabšem makadamu zato precej bolj udobna, manjše neravnine pa zgladi povsem brez težav. Ustrezen motor Značaju xceeda povsem ustreza tudi motor, 1,4-litrski turbobencinski štirivaljnik, ki je v kombinaciji z dovolj natančnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom precej živahen in uglajen, solidna pa je tudi poraba goriva, ki se je na testu gibala pri sedmih litrih na sto kilometrov. V bistvu se xceed v tem pogledu izkaže za zelo zadovoljujoč avtomobil, ki bi ga z veseljem imel v svoji garaži.

O notranjosti težko rečemo kaj novega, saj jo poznamo že iz vseh ceedov. Gre za solidno urejen prostor, ki bi mu težko kaj zamerili, saj ponuja tudi solidno kombinacijo analognega in digitalnega upravljanja.

Je to ceed ali ne?
Na koncu se lahko vprašamo, če je kia xceed del ceedove družine ali gre za poseben model. Mnenja o tem se križajo, saj podoben problem nekateri drugi proizvajalci rešujejo tako, da avtomobile pač poimenujejo drugače. Navsezadnje so pri Kii to storili tudi s podobno križansko različico ria, ki se imenuje stonic. A dilemi navkljub lahko rečem, da je xceed precej posrečen avtomobil, ki je tudi cenovno dosegljiv. Dobro opremljen testni xceed z vsemi popusti lahko stane nekaj več kot 24.000 evrov, kar morda ni ravno najceneje, ampak za takšen avtomobil povsem solidno.

Preizkusite XCeed.

Za ogled originalnega članka, prosimo, kliknite TUKAJ!

 

Vsa Kompaktna SUV Športna EV / Hibridna Karavani