Test: Kia XCeed 1.0 T-GDI Way: Igre prestolov
www.avtomobilizem.com, 22.01.2020

Njegovi glavni aduti:

•    simpatična zunanja oblika
•    notranja ergonomija
•    številčna odlagalna mesta
•    serijska LED žarometa
•    volanski mehanizem
•    konkurenčna cena

24.1.2020

Nevarnost prihaja z vzhoda. Najmlajši ter – tako pravi ljudstvo – tudi najbolj fleten član družine Ceed, bi lahko že zgolj s svojim karizmatičnim nastopom ogrozil vladavino marsikaterega germanskega, frankovskega ali bohemijskega športno uporabnega kralja. In ne le to! Kljub temu, da za marsikoga še vedno nima tistega pravega modrokrvnega porekla, ki ga menda še najbolj označujejo insignije v obliki črk V in W, bi se lahko znašel celo na prestolu najbolj zaželenih kompaktnih križancev. Pravi Kijin joker, torej! Pa pri tem ne mislim na tistega na njihovih cenikih …

Vojska se širi
Zgodba je znana. Najstarejši avtomobilski proizvajalec s korejskega polotoka je pričel svoj osvajalski pohod na staro celino že daljnega leta 2002 s terenskim modelom Sorento, s katerim je dokazal, da znajo izdelovati dovolj konkurenčna vozila. Zgolj kot zanimivost: omenjeni SUV je bil nekaj časa celo drugi najbolj prodajan terenec na našem trgu ter prvi Korejec z večmesečno čakalno dobo na nemškem trgu.

Resnejši napad na tradicionalno (in na trenutke tudi dokaj konservativno) miselnost evropskega kupca predstavlja ravno model Cee’d, s katerim so prvič množičneje razburkali evropski avtomobilski trg. Avtomobil, ki je že s svojim imenom nakazoval (Community of Europe with European Design), za kaj so ga sploh razvili, je obenem na naših tleh celo uspel za kratek čas detronizirati večnega kralja, Renaultov Clio. Noro!

A ker se Korejci učijo še hitreje kot udeleženci seminarja hitrega študiranja v alfa stanju, so kaj hitro doumeli, da morajo v aktualni generacijski izvedbi, ki je sicer izgubila apostrof v imenu, ponuditi tudi treking izvedbo. Športno uporabne interpretacije so pač v modi, ni kaj! Vendar pa se pri najnovejšem modelu z nič kaj inovativno oznako »X« niso poslužili enostavnih rešitev, kot npr. pri nekaterih konkurentih, kjer so jih zgolj malce dvignili ter nališpali s treking plastikami (npr. Focus Active ter nenazadnje tudi Octavia Scout), temveč so ustvarili precej bolj samosvoj model. Bravo!

Kakorkoli že, najnovejši XCeed je dovolj prepoznaven križanec, da ga nikakor ne boste zamenjevali z njegovim bližnjim sorodstvom, pri čemer ga niti slučajno ni moč označiti za kakšnega genskega spačka, pri katerem so preveč križali družino. A ne le to. Kijini oblikovalci so uspeli ustvariti enega všečnejših kompaktnih križancev na trgu, ob katerem vsak Škodin rival izgleda nekoliko (milo rečeno) otožno. Hja, očitno so pač dokončno doumeli, da se v tem razredu oblika še kako prodaja.

Tudi za kraljične
A če najnovejši Kijin križanec na zunaj še pokaže oblikovne razlike z ostalimi člani Ceedove družine, kar opazijo celo največji avtomobilski analfabeti, pa se vse skupaj konča v njegovi notranjosti. Kar pa ne pomeni prav nič slabega, da ne bo pomote! Potnike pričaka že poznan ambient, ki se lahko pohvali z vzorno ergonomijo ter zelo solidnim izborom materialov. In ravno pri slednjem se mi je sama po sebi ponudila primerjava z Volkswagnovim T-Rocom, kateremu bi lahko bil XCeed za … ah, mein Gott … dober vzor.
Slabih pet centimetrov višji položaj sedenja bodo cenili malce starejši vozniki, a se vseeno zdi, da bi lahko bil še za kakšen centimeter višji. Vstop v avtomobil je namreč še vedno bližji klasičnim kombilimuzinam kot pa športno uporabnim terencem. Prtljažnik? S svojimi 426 litri dovoljšen za povprečno slovensko družino, ki ga zgolj dvakrat letno povsem izkoristi. Za vse, ki jim to ni dovolj, imajo rešitev v obliki karavanske izvedbe. A kaj, ko slednji le ni tako seksi (no, razen Shooting Brake verzije s predpono »Pro«).
Avto je z dovolj bogato serijsko opremo, med katero so tudi žarometi LED, dodatki (oziroma višji paketi opreme) pa k sreči – po starih korejskih šegah – ne zahtevajo gore zlatnikov.

Dodajte cilinder za srečo
Kdor ob omembi produktov korejske avtomobilske industrije še vedno dobiva ošpice ter doživlja anafilaktično reakcijo, bi bil verjetno precej začuden, ko bi se s terensko naravnanim Ceedom zapeljal vsaj nekaj kilometrov. Ter zaprepadeno ugotavljal, da so v tem elementu – že zgolj v primerjavi s prvo generacijo Cee’da, ki je sicer že pred 12 leti veljala za vzorno – Korejci naredili izjemno delo.

Novi XCeed, ki so mu so korejski inženirji dodatno prilagodili nastavitve podvozja in volanskega mehanizma, se namreč lahko pohvali z izjemno uravnoteženo lego na cesti ter učinkovitim požiranjem neravnin (za odtenek mehkejše vzmetenje kot pri ostalih članih družine Ceed). Neudobno nagibanje v ovinkih? Niti pod razno. Še bolj navduši volanski mehanizem, ki je svetlobna leta daleč od nekdanjih korejskih »spužv« ter vseskozi podaja pravo informacijo, kaj se dogaja pod kolesi.

Kot korektna, a ne ravno navdušujoča, se obenem izkaže tudi osnovna turbobencinska motorizacija v ponudbi, ki ponuja 120 KM največje moči. Resda pri malem trivaljnem agregatu nikakor ne moremo govoriti o podhranjenosti, a se vseeno zdi, da bi mu bila močnejša 1,4-litrska opcija s 140 KM precej bolj pisana na kožo. Litrski motor(ček) sicer razvaja z dovoljšnjo delavoljnostjo že pri nizkih vrtljajih (najvišja navorska vrednost je na voljo že pri 1.500 vrt./min.).
Menjalnik? Soliden, z natančnimi gibi prestavne ročice. Štirikolesni pogon? Ah, dajte no, kdo pa ga zares potrebuje v tem segmentu.
Če kdo torej želi z XCeedom doživeti malce več vozniških užitkov, naj se ozre k močnejšim motornim opcijam, med katerimi najdete celo takšno z 204 »žrebci« (1,6 T-GDi), ki bi verjetno morala zadovoljiti celo najbolj razvajene osebke.

Joker
Četudi imajo pri korejskem proizvajalcu na naših tleh v trenutni ponudbi kar štiri športno uporabne križance (Stonic, Niro, Sportage, Sorento), se vseeno zdi, da bi lahko bil daleč najbolj zanimiv med kupci ravno model XCeed. Korejci so namreč doumeli, da so treking interpretacije kombilimuzinskih modelov v tem trenutku najbolj trendovske. A le, če se ponašajo z dovolj samosvojo in prepoznavno obliko ter niso narejene preveč na silo (spomnite se na kakšno preteklo Alteo Freetrack).
In ko se enkrat prebijete skozi vse možne jokerje na cenikih znamke, obenem ugotovite, da se lahko pohvali tudi z relativno konkurenčno ceno. Vseekakor pa bo novi XCeed dodobra razburkal razred kompaktnih križancev, v katerem bi lahko pod pravimi pogoji postal celo novi kralj ter sklatil z vrha marsikaterega bolj »renomiranega« rivala. Hkrati pa se ne bi pretirano čudil, če bi se povzpel tudi na prestol najbolj zaželenega Kijinega vozila. Pravi Kijin joker, vam povem!

 

Za ogled originalnega članka, prosimo, kliknite TUKAJ!

Preizkusite XCeed.

Vsa Kompaktna SUV Športna EV / Hibridna Karavani