16. 10. 2013

Južnokorejska Kia, ki je del pete največje avtomobilske skupine na svetu Hyundai Motor, se prebija med najuspešnejše avtomobilske proizvajalce na svetu. Medtem ko se večina konkurentov sooča s šibko prodajo, Kia vztrajno raste.

Že pred leti, ko se je iz Kiinega terenskega vozila nasmihal teniški as Andre Aggasi, je bilo jasno, da ima južnokorejski proizvajalec avtomobilov velike načrte, ki so se med svetovno gospodarsko krizo dokončno začeli uresničevati.

Kia v Sloveniji med trojico najbolj prodajanih

Medtem ko je izredni vzpon kitajskih bogatašev spodbudil svetovno povpraševanje po vozilih luksuznega razreda, je bilo na drugi strani le malo proizvajalcev »običajnih« avtomobilov, ki so dosegali krepko rast. Med pešcico izbranih je bila tudi Kia, ki je lani dosegla več kot desetodstotno rast in prodala 2,5 milijona vozil. V prvem letošnjem polletju je nove lastnike dobilo že skoraj 1,4 milijona vozil Kia, kar je za nekaj avtomobilov več kot v celotnem letu
2008. Kia je s svojim dizajnom, zanesljivostjo in ne nazadnje ugodno ceno izredno priljubljena tudi v Sloveniji, kjer je še leta 2008 obvladovala »le« 3,5-odstotni tržni delež, v letošnjem avgustu pa je z devetodstotnim tržnim deležem že tretja najbolj priljubljena znamka pri nas. V podjetju KMAG, ki je med drugim zastopnik in uvoznik avtomobilov znamke Kia, so prepričani, da se lahko kosajo z vsemi konkurenti. »Vendar naš cilj ni biti največji, ampak imeti najbolj zadovoljne stranke v Sloveniji in hkrati ostati med največjimi petimi znamkami avtomobilskih proizvajalcev.«
Uspešnost južnokorejskega proizvajalca na različnih trgih je pogojena tudi s prilagajanjem proizvodnje. Veliko zaslug zato ima nemški oblikovalec Peter Schreyer, odgovoren za oblikovni preporod Kie, ki je v zadnjih nekaj letih po Evropi pobrala precej nagrad za oblikovanje, tudi najbolj zvenečih red dot. Schreyer je namreč zasnoval oblikovni koncept, ki predvideva prilagajanje videza preferencam na trgu. Avtomobili, ki se prevažajo po slovenskih cestah, so tako narejeni bolj po okusu Evropejcev.
Več kot 60 odstotkov jih proizvede slovaška tovarna Kie v Žilini, pri proizvodnji pa sodelujejo tudi nekatera slovenska podjetja, ki so Kiini avtomobilski dobavitelji. »Vendar gre v skladu z medsebojnimi dogovori za poslovno skrivnost,« so pojasnili v podjetju KMAG.

Meteorski preboj Južnokorejcev

Nobena skrivnost pa ni, kako se je začela zgodba Kie, ki je bila ustanovljena davnega leta 1944, vendar je na začetku proizvajala okvirje za kolesa, medtem ko je prvih 26 avtomobilov proizvedla šele dobra štiri desetletja kasneje. Sledilo je desetletje iskanja identitete in sodelovanja s Fordom ter kasneje z japonsko Mazdo, ki je rodilo tudi model kia pride. V njem je marsikateri Slovenec naredil svoje prve kilometre za volanom, saj je bil mali avtomobil
zaradi nizke cene priljubljena izbira avto šol. Do zares prelomnega trenutka pa je prišlo leta 1998, ko je Kia svojo pot združila z največjim južnokorejskim proizvajalcem avtomobilov
Hyundai. Danes je skupina Hyundai Motor peti največji proizvajalec avtomobilov na svetu, lani je prodala 7,1 milijona avtomobilov, s čimer je zaostala le za skupinami Toyota (9,75 milijona), General Motors (9,3 milijona), Volkswagen (9,1 milijona) in Renault-Nissan (8,1 milijona). Vendar ima ambicije postati številka ena. »Samo Kia je denimo lani za raziskave in razvoj namenila okoli dve milijardi evrov, kar je 12 odstotkov več kot leta 2011,« so dejali v Kmagu in poudarili, da se v Kii z raziskavami in razvojem ukvarja 9800 zaposlenih, kar je le nekaj manj, kot je na primer zaposlenih v celotni Skupini Gorenje.
Kako velikanska je postala Kia, govori tudi podatek, da je lani ustvarila okoli 32 milijard evrov prihodkov, celotna skupina Hyundai Motor pa 63 milijard evrov in dobrih šest milijard evrov čistega dobička.
Južna Koreja je prehodila strmo pot od revne države do ene najbolj razvitih d ržav na svetu, saj je danes 15. največje gospodarstvo na svetu. V podjetju KMAG, ki sodeluje z Južnokorejci, ocenjujejo, da se azijska država zaveda resnosti globalnih poslovnih izzivov in so za to, da postanejo najboljši na svetu, pripravljeni delati bistveno več in bolje kot drugi. V tem kontekstu tako ne preseneča vzpon Samsunga v največjega proizvajalca televizijskih zaslonov in pametnih telefonov. In ni tako daleč trenutek, ko bi mu na vrh lahko sledil tudi Hyundai Motor in z njim Kia.

Za ogled originalnega članka, prosimo, kliknite na spodnjo povezavo!

 

Naročite se na RSS vir
05. 08. 2013

Pri Kii so se opogumili in ponudbo modela cee'd obogatili z bolj športno različico in dodatno oznako GT. Ko govorimo o športnih različicah smo predstavniki medijev manj prizanesljivi, saj cena nima več tolikšne teže, pa tudi uporabnost je postavljena nekoliko bolj v ozadje. Morda so tudi zato potrebovali pri Kii nekaj več časa, saj lahko ima negativna publiciteta neprijazen učinek na celotno prodajno paleto nekega modela. ...

25. 07. 2013

Optimo Hybrid in ostale podobne avtomobile je potrebno po moči in tudi porabi v neki meri primerjati kar s klasičnimi limuzinami, ki smo jih še pred dobrimi desetimi leti še na veliko vozili. V mislih imam avtomobile, ki so imeli vgrajene klasične atmosferske 2,0-litrske pogonske agregate. Kia Optima Hybrid je namreč bencinar z ravno enako velikim klasično zasnovanim motorjem. Torej, tu je logična ...

05. 07. 2013

Kia procee'd GT in cee'd GT sta pod taktirko Petra Schreyerja dobila ravno toliko drobnih elementov, da ju je mogoče razlikovati od modelov, iz katerih izhajata. Naj bo to spredaj, z nekoliko drugačno masko in odprtinami za zrak, pa na vsaki strani s četvero svetečih diod za dnevne luči; ali pač zadaj z difuzorjem, pokončnima odsevnikoma in ločenima izpušnima cevema. Čeprav sta tri- in petvratni GT enake dolžine ...

21. 05. 2013

K prepričanju, da delajo prav in dobro, jih nedvomno navajajo dobre prodajne številke, saj je Kia leto 2012 v Evropi končala z daleč največjo prodajno rastjo. Na negotovo evropsko avtomobilsko prihodnost pa so se pripravili tudi z družinskim enoprostorcem Carensom in športnejšim pro_cee'dom. Slednji je tretji član lani predstavljene nove generacije družine cee'd, ki se je ob ...