Vsi članki

14. 06. 2016

"Dragi moji, to ni več Kia izpred 13 let, ko je na svet privekal prvi Sorento. To je Kia, ki bo v prihodnje očitno resno mešala štrene tudi bolj premijskim znamkam."

Kiin najdražji model v ponudbi je veliki športni terenec sorento. Sedemsedežni testnik je imel praktično vso opremo, ki jo Kia ponuja. Kljub temu avto stane okroglih deset tisočakov manj od osnovnega, a nekoliko zmogljivejšega turbodizelskega štirivaljnika v BMW X5 s štirikolesnim pogonom. Kakšna je razlika? Test.

Najprej izgled, ki mu sam z veseljem dam en velik JA. Kia je z novim Sorentom res na trg pripeljala všečnega športnega terenca, velikih dimenzij, ki pa vseeno ne kazijo elegantne zasnove. Ko govorim o velikih dimenzijah, me bržkone najbolj razumejo tisti, ki so ga že videli v živo. Avto je ogromen. Pa meri v dolžino preko petih metrov? Ne. In ravno tu je »catch«. Avto izgleda ogromen, dimenzijsko pa je povsem normalen. Pa da ne zaplavam preveč. Najbrž vam je jasno, da mi je na pogled avto zelo všeč.


Pa se vse ne konča le pri izgledu zunanjosti. Tudi znotraj je avto sledil napredku in se ponaša s številnimi asistenčnimi sistemi, sodobnimi dodatki in predvsem kvalitetno izdelavo. Ta je na res presenetljivem nivoju. Recimo, da sem pričakoval dobro notranjo obdelavo, dobil pa sem odlično. Kia je tu res naredila močan korak naprej. Sedenje je pričakovano udobno, glede na izgled sedežev, ne glede na to, kje človek sedi. Da pa v notranjosti le ne bo vse povsem rožnato, bi se tu malce obregnil ob ergonomijo. Nekatera stikala so postavljena odročno, povsem spoprijateljil pa se nisem niti z grafičnim vmesnikom multimedijskega sistema, a tudi dopuščam možnost, da gre zgolj za stvar navade.

Praktični preizkus Kie Sorento, je potekal v slogu ameriških »Soccer mom« (mame srednjega razreda, ki večinoma vozijo svoje otroke v šolo in na trening, ter praviloma vozijo enoprostorce ali večje športne terence), izostanek šoloobveznih otrok pa sem nadomestil s prevažanjem bližnjih, kamorkoli so že morali iti. Sorento se v teh situacija obnese pogojno odlično. Pogojno odlično zato, ker je Sorento idealen partner pri prevažanju večih ljudi, po drugi strani pa je za ljubljanske ceste kar nekoliko velik. Ampak skupna »soccer mom« ocena je več kot odlična in verjamem, da so to mame onkraj luže tudi že odkrile.

Odlikuje ga izjemno udobna vožnja. Ne glede na podlago, Sorento ne preseneti s kakšnimi odvečnimi tresljaji, ali še čim hujšim. Ravno pravšnja mera čvrstosti in mehkobe sicer koristi povprečni, vsakodnevni uporabi, medtem ko kakšno polaganje ovinkov ne pride v poštev. Tam se vseeno izkaže, da visoko težišče in težnja k udobju, s športno vožnjo nista kompatibilna. In prav je tako. Sorento je namenjen teku na dolge proge (lahko tudi z ovirami), ne pa šprintu na dolge proge. Tudi pogonski sklop govori temu v prid.

Predvsem to potrjuje 6 stopenjski, samodejni menjalnik. Pri umirjeni vožnji je vrhunski, z nežnimi menjavami. Turbo dizelski motor prostornine 2.2 litra je sicer točno to, kar Sorento potrebuje. Dovolj močan (147 kW/200 KM) in tudi dovolj ekonomičen, da zadosti vsakodnevnim potrebam. Avto požene preko 200 km/h, hkrati pa je z 8,5 l/100 km tudi dovolj varčen, če seveda upoštevamo velikost in maso, da vas ne bo bolela glava. Čeprav gre za športnega terenca, kaj veliko terena novi Sorento ne bo videl. To pa ne pomeni, da se tam ne počuti dobro. Štiri kolesni pogon AWD in dovolj moči bosta zadovoljila osnovne terenske potrebe, za kaj več pa bo potrebno poseči pa kakšnem pravem terencu.

Novi Kia Sorento je, v testni različici pa sploh, zelo bogato opremljen. Na voljo smo imeli usnjene, električno nastavljive, ogrevane ter zračene sedeže, odličen zvočni sistem Infinity, sistem kamer za 360 stopinjsko pokrivanje okolice vozila, samodejno parkiranje, multimedijska podpora, itd. Kiin korak naprej so tudi asistenčni sistemi, saj je opremljen s sistemom za opozarjanje na zapuščanje voznega pasu, aktivnim tempomatom, prepoznavo prometnih znakov, skratka z veliko tistega, česar smo bili doslej vajeni pri bolj premium znamkah. Aja, pa tudi vrata prtljažnika se odpirajo dosti bolj pametno, saj se je potrebno postaviti za avto, s ključi v žepu/roki in prtljažnik se po nekaj sekundah samodejno odpre. Težava nastane le (preverjeno), če se z nekom pogovarjate za avtomobilom in nimate namena odpreti prtljažnika. Takrat vas čaka presenečenje in nekaj debelih pogledov.

Ceno sem prihranil za konec. Testni, naložen praktično z vsem ni poceni, 54.990 EUR vas bo prišel. A le, če gledate na ceno kot številko. Če vzamemo za primerjavo podobno velike avtomobile ostalih znamk in jih naložimo z vsem, kar Sorento ponuja, pa se zgodba obrne. Marsikdo bo dejal, da gre na koncu koncev samo za Kio. Ampak dragi moji, to ni več Kia izpred 13 let, ko je na svet privekal prvi Sorento. To je Kia, ki bo v prihodnje očitno resno mešala štrene tudi bolj premijskim znamkam.


Za ogled originalnega članka, prosimo, kliknite na: http://avtoarena.si/kia/testi/kia-sorento-2-2-crdi-ex-exclusive/

 

Naročite se na RSS vir
23. 05. 2016

Četrta generacija Kiinega srednjega velikega športnega terenca poleg sveže oblike prinaša tudi kopico naprednih tehnologij, še posebno, če gre za trenutno najbolje opremljeno in najmočnejšo dizelsko različico, kakršno smo preizkusili mi. Kar zadeva obliko, se je oblikovalcem Kiinega oblikovalskega studia iz Frankfurta nedvomno posrečil predvsem sprednji del, ki je z zajetno masko in ločenimi žarometi že na pogled aerodinamičen, všečen in bolj mačističen kot predhodnik. ...

11. 04. 2016

Sorento je uveljanjen igralec na trgu, saj je zdaj na voljo že v tretji generaciji. V primerjavi s predhodnikom ni le privlačnejši, to Kie pod vodstvom enega največjih mojstrov dizajna Petra Schrejerja tako ali tako so, pač pa je tudi veliko bolj praktičen, udoben in tehnološko napreden od predhodnika. Kot tak še nikoli ni bil narejen tako po okusu evropskih voznikov. Celo moj šef, ki je pri avtomobilh izbirčen ...

04. 03. 2016

Četrta generacija sportaga pa čelno z drzno tigrovo masko, visoko postavljenimi in samosvoje oblikovanimi žarometi, izrazitimi meglenkami in dvema gubama na pokrovu motorja ter elegantnim zadkom, pri katerem sta luči povezani s tankim pasom, ni le privlačna in prepoznavna. Novi sportage - k nam pride proti koncu februarja s ceno na ravni sestrskega Hyundaijevega tucsona in ...

01. 02. 2016

Tigrov gobec spredaj in slovo od Lešnikovega zadka zadaj ... Novinec, torej. Ne moremo se ne strinjati s spretnimi pisci uradnih brošur, ki sprednji del vozila primerjajo s tigrovim gobcem in zadek zasipajo s takšnimi ali drugačnimi povezavami z mišicami in prepoznavnostjo. Povezava je do neke mere upravičena. Sportage namreč v živo – še toliko bolj kot na fotografijah ...