Vsi članki

20. 02. 2017

Stavi na varnostno opremo, raven opreme in prostor na zadnji klopi.

Kia bo spomladi na slovenske ceste pripeljala novo generacijo ria. Ta bo v primerjavi s predhodnikom malenkostno daljši in širši, predvsem pa se bo, zahvaljujoč centimeter daljši medosni razdalji, ponašal z več prostora na zadnji klopi, pohvalnim naborom varnostno-asistenčnih sistemov – kot prvi v razredu ponuja samodejno zaviranje s prepoznavanjem pešcev – in tako dimenzijsko posegel celo v območja razred večje Kie cee'd.

Poganjali ga bodo trije bencinski in en dizelski motor v več zmogljivostnih različicah. Rio bo v Evropi na voljo le še s petvratno karoserijsko izvedbo, za ves svet pa ga bodo izdelovali v Južni Koreji. V primerjavi z enako opremljenim predhodnikom bo novi rio v Sloveniji približno 400 evrov dražji. Natančne cene bodo znane konec marca ali v začetku aprila, ko se bo v Sloveniji prodaja avtomobila tudi uradno začela.
Globalno je Rio uspeh, v Sloveniji ima med kupci znamke Kie le 10-odsotni delež

Medtem ko je Rio iz globalnega vidika drugi najuspešnejši model Kie – lani so jih po vsem svetu prodali skoraj 450 tisoč – je bil v Sloveniji do zdaj manj uspešen. Izbral ga je približno vsak deseti kupec Kie v Sloveniji, kjer je bil v senci Sportaga in cee'da. Rio se za svoje mesto bojuje v najbolje prodajanem razredu avtomobilov v Evropi, ki je po obsegu ocenjen na tri milijone prodanih vozil na leto. Prav letos bo vanj zapeljalo več novih modelov (novi ford fiesta, volkswagen polo, nissan micra …) in v taki druščini Ria zagotovo čaka težko delo.
Ne zaradi morebitne vprašljive kakovosti, temveč predvsem zaradi slabše prepoznavnosti in identitete v razredu. Če je danes v Sloveniji Sportage prav gotovo med prvimi petimi izbirami kupca, ki išče novega športnega terenca, se Rio v povprečju ne prebije med prvih pet izbir kupcev majhnih avtomobilov.
V tem razredu igrata veliko vlogo tudi pripadnost znamki in domača proizvodnja določenih modelov. V Sloveniji je zaradi Revoza na primer tradicionalno uspešen renault clio.

Ničesar mu ne moremo zares očitati
Kia je želela oblikovno Ria narediti bolj zrelega, ga obenem uspešneje prodati mladim kupcem in predvsem povečati delež ženskih strank. Pri tem gre za sklepanje kompromisa in tako je Rio postal kompromis med vsem tistim, kar bi uspešen majhen avtomobil moral imeti. Nepogrešljivi so dinamika, prepoznavnost na cesti, dobre možnosti povezovanja in infozabavnih vmesnikov, prav tako svežina, igrivost in tudi oblikovalska drznost. Je torej Rio kos tem izzivom?

Po prvih kilometrih z riom lahko zapišemo, da se pelje bolje kot predhodnik in da je tudi volanski krmilni mehanizem zdaj bolj natančen. Rio je preprosto avtomobil, ki mu ne moremo ničesar zares očitati.

 

Aduti Ria: prostornost zadaj, preglednost izza volana in postavljanje novih varnostnih meril v razredu

Izjema so le varnostno-asistenčni sistemi in tudi dobra založenost z opremo (ogrevan volanski obroč, ogrevani sedeži spredaj, dodatni priključek USB zadaj, pametni ključ, hitro delujoča vzvratna kamera, vmesnik Car Play …), nadvse pomembna za uspeh na trgu pa bo končna cena. V primerjavi s podobno opremljenim predhodnikom bo novi rio v Sloveniji 400 evrov dražji.
Opozarjamo tudi na prostornost na zadnji klopi, ki bo spadala med glavne Riove adute. Zadnja klop je deljiva v razmerju 60 : 40, tudi prtljažni prostor pa je z osnovnimi 325 litri prostornine zelo zadovoljiv za ta avtomobilski razred. Vanj smo na primer brez težav spravili dva potovalna kovčka. V notranjosti hvalimo tudi odlagalne površine. Poleg prostora pod sredinsko konzolo lahko v sprednja vrata spravimo 1,5-litrsko, v zadnja pa pollitrsko steklenico vode.

Rio bo zdaj na voljo le še v petvratni karoserijski izvedbi. Zaradi precej preprostih oblikovalskih linij, kar osem centimetrov ožjih stebričkov C in novega položaja stranskih vzvratnih ogledal je preglednost izza volana zelo dobra. Tudi položaj za volanom je povsem zadovoljiv, zato je vožnja udobna in zaradi dobre zvočne zatesnjenosti tudi neutrujajoča.
 

Večja vzvojna čvrstost prinaša boljšo lego na cesti

Inženirji Kie so pri Riu uporabili večjo mero ojačenega jekla in tako naredili ves avtomobil vzvojno bolj čvrst. Obenem so prilagodil sprednje podvozje, zadnje blažilnike postavili bolj pokončno in tako je avtomobil na cesti bolj prepričljiv, kot je bil do zdaj. Volan sicer ponuja razmeroma malo povratnih informacij in je precej mehak za dinamične užitke med ovinki, vseeno pa so vozne lastnosti zagotovo na ravni pričakovanega. Povprečni kupec Ria bo z njimi prav gotovo zadovoljen.

Kateri bencinski motor izbrati?

Rio bo na voljo z novim trivaljnim litrskim bencinskim motorjem T-GDI, ki prihaja v dveh različicah. Primernejša se zdi tista z 88 kilovati oziroma 120 "konji". Oba bencinska atmosferska motorja spadata med osnovne rie, zanimiv pa je tudi 1,4-litrski dizelski motor CRDi. Ta je pri 120 "konjih" tudi primerno zmogljiv. Kdor z avtomobilom ne naredi veliko kilometrov, bo vseeno iskal cenejšo različico z bencinskim motorjem. Menjalniki so pet- in šeststopenjski, naknadno bo 1,4-litrski bencinski motor na voljo tudi s štiristopenjskim samodejnim menjalnikom.

Za ogled originalnega članka, prosimo, kliknite TUKAJ

 

Naročite se na RSS vir
14. 02. 2017

Obiskali smo Kiino tovarno v Žilini in se prepričali, kako nastajajo modeli venga, cee'd in sportage. Tovarna, v kateri so izdelali že preko 2,6 milijona avtomobil, je ena najmodernejših. V lakirnico na primer nismo smeli vstopiti, saj mora vsak nositi antistatično obleko, da ne bi prišlo do napak. Proizvodnja je v večini avtomatizirana, deset odstotkov vseh zaposlenih je v kontroli kakovosti. S tem Korejci ...

05. 12. 2016

Kiin križanec se je letos predstavil v novi podobi in navdušil z drznim oblikovanjem, še bolj pa z voznimi lastnostmi in občutkom kvalitetne izdelave. Po testu skromneje opremljene različice pa tokrat preizkušamo polno opremljenega in najmočneje motoriziranega Sportagea. V notranjosti boste najprej opazili na dotik občutljiv osrednji zaslon, ki z 18 centimetri v diagonalo kraljuje nad štirimi vrstami ...

29. 11. 2016

Premijsko. To je beseda, za katero imamo občutek, da so avtomobilski razvojniki z njo že kar malce »obsedeni«. Pri predstavitvi tako rekoč slehernega novega štirikolesnika skorajda vseh znamk namreč vzneseno poudarjajo, da ta in ta detajl pripomore k premijskemu občutku, da so uporabili premijske materiale, da je v avtomobilu premijsko to in premijsko ...

22. 11. 2016

Karavanski ceed je po zelo dobri uvrstitvi na velikem primerjalnem testu tudi po daljšem druženju dokazal zrelost in uporabnost. Je ena varčnejših, atraktivnejših in dostopnejših alternativ med družinskimi karavani. Za najbolje opremljenega karavana bo z upoštevanjem popusta treba odšteti le 21.490 evrov.   ...