Vsi članki

24. 02. 2015

Dimenzijsko večji, tehnološko sodoben in predvsem boj prefinjen.

Sorento, Kijin zastavonoša v Evropi, je v tretji izdaji napredoval na vseh področjih

Ko so Korejci leta 2002 prvič predstavili Sorenta, takrat enega prvih urbanih SUV-ov, so si v Evropi zagotovili pozornost, kot je dotlej ni uspelo doseči nobeni drugi Kii. Predvsem po zaslugi privlačnega dizajna (in dosegljive cene) je Sorento h Kii privabil kupce, ki dotlej znamke morda niti niso poznali. A napredek je posegel tudi v vlogo Sorenta in, če je za precej manj opazno drugo generacijo veljalo, kot bi diplomirala, se Sorento zdaj že postavlja z magisterijem. Dimenzijsko večji, tehnološko sodoben in predvsem boj prefinjen.

Četudi so za zunanjo podobo poskrbeli v Kijinem korejskem centru, je bil vpliv evropskega in kalifornijskega centra zadosten, da je Sorento globalno všečen. Markanten prednji del se nadaljuje v bočno silhueto z visokimi boki, dokaj ozkimi stekli in sodoben zadek. Platforma, ki si jo deli s Hyundaijevim Santa Fejem, je v osnovi predhodnikova, a posodobljena in podaljšana, da zdaj za 9,5 centimetra daljši (478 centimetrov) in poldrugi centimeter nižji (168,65 centimetra) Sorento premore tudi za osem centimetrov daljšo medosno razdaljo (278 centrimetrov). Kar pomeni več prostora v kabini, ki je lahko opremljena s petimi ali sedmim sedeži. Da delež sedemsedežnika na nekaterih evropskih trgih celo presega delež petsedežnika, pravi odgovorni, razloge pa pripisujejo tudi temu, da v Evropi ni več naprodaj velikoprostorskega Carnivala. Za sodobno oblikovano in prijetno urejeno  kabino s kakovostnimi  materiali so poskrbeli v Kijini evropski centrali v Frankfurtu, občutek pa se zdaj, tudi po zaslugi kakovostne izdelave – Sorento nastaja v Južni Koreji – že izdelkom premium segmenta. Pa čeprav Vigo Martens, podpresednik evropske Kie za marketing, ob predstavitvi v Barceloni zatrdi, da Kia ni premium znamka in da tudi zato med konkurenti ne vidijo premium izdelkov. Se pa, ko govorijo o tem segmentu – SUV-i v segmentih D in E, torej v srednjem in višjem srednjem razredu naj bi do leta 2018 v Evropi našli že 700.000 kupcev -, zanašajo na njegovo rast, ki bo dobro dela tudi prodajnim številkam Sorenta. Pa čeprav je jasno, da vsaj v Sloveniji na ponovitev izjemnega uspeha prve generacije ni računati. Tudi zato ne, ker Azer Šarić, odgovoren a stike z mediji pri slovenskem uvozniku, pove, da se bodo cene Sorenta, ko bo konec februarja zapeljal na slovenske ceste, začele pod 50 tisočaki. Kar pa pomeni že bistven preskok, tudi v primerjavi s predhodnikom, ki je bil že opazno dražji od prve generacije.

A Sorento je danes zelo sodoben izdelek, opremljen s številnimi asistenčnimi sistemi; zna samodejno ohranjati varnostno razdaljo, nadzirati mrtve kote, opozarjati na nenamerno zapuščanje voznega pasu, zna tudi samodejno parkirati in izpeljati s parkirnega mesta. Okolico lahko nadzira z do štirimi kamerami, opozarja tudi na premikajoče se predmete za vozilom, zna samodejno zapirati prtljažna vrata, ko se mu voznik približa, informacijam in zabavi pa služi osrednji multimedijski-informacijski sistem s sedem- ali osempalčnim zaslonom in po želji vrhunskim ozvočenjem Infinity.

Sedemsedežnik potnikoma v tretji vrsti ponuja ločeno nastavljanje klimatske naprave, klop v drugi vrsti je deljiva v razmerju 40:20:40 in ob podiranju nekoliko potone, da s prtljažnikom tvori ravno dno. Pod njim je v petsedežniku v primerjavi s predhodnikom narasel za 90 litrov, na 600 litrov.

Čeprav je v motorni ponudbi tudi 2,4-litrski bencinski stroj, Kia v Evropi stavi predvsem na prenovljen 2,2-litrski turbodizel s 14 kilovati (200 KM). Suveren in prepričljivo zmogljiv je stroj, sploh v kombinaciji z natančnim ročnim šeststopenjskim menjalnikom, nekoliko manj pa s samodejnim, Sorento pa je 1,8 tone suhe teže navkljub v zavojih obvladljivo agilen. Še najbolj presenetita urejenost podvozja in zvočno udobje, ki zlahka potrdita prestop za vsaj pol segmenta višje. Kar pa sicer nakazuje tudi cena, zato bodo prodajne številke temu primerno skromne.

 


Za ogled originalnega članka, prosimo, kliknite na spodnjo datoteko!

 

Naročite se na RSS vir
06. 02. 2015

Športno-terenski silak, ki bo na voljo le z 200-konjskim dizlom, je po novem kakovostnejši, udobnejši in prostornejši. Na slovenske ceste prihaja za manj kot 50 tisočakov. Kia pleza po globalni lestvici. Kmalu čez tri milijone prodanih na leto. Kia se s korenitim osveževanjem svoje vse elegantnejše štirikolesne vojske nezadržno bliža trimilijonski ...

27. 01. 2015

Ko je leta 2002 prišel na trg, je bil Sorento eden prvih velikih športnih terencev in tudi (ali predvsem) zaradi ugodne cene je privabil številne kupce. Do danes je pripeljal v že več kot 2 milijona garaž, lepo prodajo pa si pri Kii obetajo tudi od tretje generacije, ki bo na naše ceste zapeljal čez dober mesec. Zunanjost novega Sorenta je morda še najmanj nova, saj z ...

06. 01. 2015

Kia je del družbe Hyundai Motor Company, ki je po ustanovitvi začela z modelom Pony, prvim neodvisnim in lastnim avtomobilom v Koreji. Razvoj podjetja je dosegel pomemben uspeh leta 1976, ko so postali nacionalna znamka v Koreji. Ta je zajemal tudi motorje in leta 1991 so razvili svoj prvi pogonski agregat, po¬sledično so se še z večjimi črkami (in predvsem številkami) zapisali na svetovni avtomobilski zemljevid. Nenehni razvoj je vrhunec dosegel leta 2013, ko so bili kar četrta znamka na svetu, skupno pa so lani prodali kar 7.602.000 vozil, ki jih prodajajo v več kot 200 državah. Jasno, Hyundai in Kia ne izdelujeta samo avtomobilov, tu so še lahka ...

16. 12. 2014

Soul je ravno prav velik, v kabini in prtljažniku uporabno prostoren in, kar je v tem primeru še posebej pomembno, prijetno oblikovno izstopajoč, da zadosti vsem merilom danes najbolj vročih električnih tekmecev. Soul je svojo pot začel leta 2009, električni pa je v obliki in na platformi nove druge generacije, ki je sicer zadržala ključne prepoznavne poteze prvega soula, vseeno prepoznavno ...