Vsi članki

15. 09. 2014

Kia Carens se izkaže kot družini prijazna izbira, ob ugodni ceni in sedemletni garanciji lahko mame in očetje ob njenih napakah zamižijo na eno oko ter jo brez zadrege uvrstijo v ožji izbor pri nakupu.

Ne zgodi se tako redko, da se na bočnih steklih avtomobila opazijo odtisi rok zvedavih mimoidočih in njihovih pogledov v notranjost. Skorajda brez izjeme se to zgodi pri dragih, športnih ali kako drugače posebnih vozilih, tokrat pa so nas očitni dokazi o radovednežih malce neobičajno pričakali na dopustniško zaprašenem srednje velikem družinskem enoprostorcu.

Nova Kia carens je tako dobila svež "podpis", ki se je pridružil številnim odtisom in potegom rok otrok, sledem oblačil turistov ter priročnem naslonjalu za lokalne balinarje in zaljubljenega para, ki si je pozornost izkazoval ob diskretni svetlobi ulične svetilke.

Slučaj ali ne, ampak sosednji in prav tako prašni avtomobili na parkirišču in obmorski promenadi večinoma niso imeli takšnih sledi, kot da bi najnovejši izdelek priznanega Petra Schreyerja in njegove oblikovalske ekipe z neko nevidno silo nase privlačil ljudi. Morda tudi zato, ker bi ga večina zlahka izkoristila za svoje dogodivščine, za doplačilo 800 evrov pa bi se jih na pot lahko (za silo) odpravilo celo sedem.

Čeprav ne najbolj razburljiv ali najlepši na trgu, je carens v tretji izdaji glede na svojega spregledanega predhodnika naredil velik oblikovni preskok, z njim pa so pri Kii zaključili cikel oblikovalske revolucije. Vpadljivi enoprostorec ima tako že znani hišni videz s prepoznavno in kromom obrobljeno tigrovo masko, podobne linije povzema tudi zadnje steklo, LED dnevne luči so serijske, ksenon je ob tem na voljo za slabih tisoč evrov doplačila. Boke zaznamujejo visoke linije, vodoravne zadnje luči pa razbijejo široka in globoka prtljažna vrata, kar močno olajša nakladanje in zlaganje tovora.

Novi carens je po besedah ustvarjalcev privlačnejši, vsestransko uporabnejši in zaradi zajetnih prednjih luči, v oba kota porinjenih in pokonci postavljenih meglenkah - slednji vestno pomagata svetiti v ovinek - ter širokih režah na maski celo nekoliko športen.

Zunanjost je nedvomno dovolj privlačna, da se bo glava družine z njim brez kake zadrege pokazala kjerkoli, a kljub temu so v razredu kompaktnih enoprostorcev najbolj iskani atributi prostornost, uporabnost in prilagodljivost tako potniškega kot tudi prtljažnega prostora, kjer seveda šteje še njegova velikost. Tukaj Kia carens poseže po najvišjih ocenah, ob tem je že serijsko spodobno opremljena.

Dvopodročna klimatska naprava, hlajenje sovoznikovega predala, tipalo za dež, šest zračnih blazin, volan in prestavna ročica, odeta v usnje, pomočnik pri speljevanju v klanec, tempomat in omejevalnik hitrosti, zatemnjena zadnja stekla, strešne sani, gretje prednjih sedežev,... je le nekaj s spiska serijske opreme. K temu lahko dodamo še kamero za pomoč pri vzvratni vožnji in 16-palčna aluminijasta platišča.
Carens ponuja tudi dobro ergonomijo in kvaliteto izdelave, rahlo nižjo oceno pa si prislužijo monotona notranjost, premajhen osrednji zaslon, vozne lastnosti in izbira pogonskih agregatov.

Pri Kii so se Carensa lotili povsem na novo, v dolžino zdaj meri 452,5 centimetrov, v širino 181 in v višino 161 centimetrov. Glede na predhodnika je tako malce krajši (za 20 mm), ožji (za 15 mm) in nižji (za 40 mm), vendar so oblikovalci medosno razdaljo raztegnili za pet centimetrov - A stebriček so pomaknili daleč naprej nad prednja kolesa -, in tako omogočili še več prostora za noge potnikov in prtljago.
V celoti je tako za pet (ali sedem) potnikov v carensu dobro poskrbljeno, glavni odliki tega enoprostorca pa sta velika uporabnost in prilagodljivost prostora. V drugi vrsti tako najdemo tri posamične sedeže (srednji je nekoliko ožji, po potrebi se zloži v mizico z odlagališči za pijačo), ob tem so vzdolžno pomični, njihov naklon pa je moč poljubno spreminjati.

Z raznoraznimi kombinacijami tako ne poskrbimo zgolj za večje udobje potnikov zadaj, pač pa lahko prtljažni prostor tudi poljubno prilagajamo trenutnim potrebam.  Sam prtljažnik v osnovi meri 536 litrov, ko imamo v ravno dno zložene vse sedeže pa meri 1.694 litrov in si lahko v njem za silo celo uredimo prenočišče. Ob tem je prtljažni prostor dobro obdelan, v dvojnem dnu pa ponuja dva uporabna in deljena predala. Eden je namenjen roloju, s čimer odpadejo pogoste zadrege, kam z njim. V prtljažniku je še priročna 12-voltna vtičnica in nekaj pritrdilnih mest za prtljago, uporabne odlagalne površine pa najdemo na sredinski konzoli, med in ob sedežih, v stropu in celo v dnu vozila. Za še večjo mero uporabnosti poskrbi poklopljiv hrbet sovoznikovega sedeža, ki s tem omogoča prevoz do 215 centimetrov dolgih predmetov.

Prednja sedeža sta dovolj velika in udobna tudi po večurni vožnji, ob tem sta tudi ogrevana, lahko pa bi ponujala boljši bočni oprijem in morda bo za koga ledveni del premehak. Po zaslugi izdatno nastavljivega sedeža in skorajda odličnega volana je položaj za volanom dober, slednji s pomočjo sistema FlexSteer omogoča tri možnosti: normal, comfort in sport. Pri manevriranju je dobrodošla še kombinacija vzvratne kamere in parkirnih tipal.

Z zares nežno nogo je Carensa moč voziti z dobrimi petimi litri, običajna vožnja zmerno obteženega vozila pa bo prinesla porabo med 6,2 in 6,5 litra dizla na sto prevoženih kilometrov. Ob pretiravanju - kar ni težko, saj se motor (pre)rad zavrti v višje vrtljaje - in na avtocesti se poraba brez težav dvigne nad sedem litrov, podobna pa je tudi pri polno obteženem vozilu.

Pod motornim pokrovom Kie Carensa sta na voljo 1,6-litrski bencinski z 99 kilovati (135 KM) ter najbolj priljubljeni 1,7-litrski turbodizel s 84 kilovati (115 KM) - po naročilu je moč dobiti še močnejšo različico s 100 kilovati (136 KM). Preizkusili smo šibkejšega dizla s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki je od bencinarja dražji za 1.200 evrov in v posebni ponudbi stane 18.950 evrov. Redna cena vozila sicer znaša 25.950 evrov, znižajo jo jokerji za razne popuste.

Razred kompaktnih enoprostorcev je tak, kjer so pred čustvi in motornimi zmogljivostmi v ospredju uporabnost, prilagodljivost in izraba potniškega prostora ter oprema, ki zadovolji družinska potepanja. Ključ do uspeha pri kupcih je ob vsem naštetem razumljivo tudi cena, vse več pa jih pozornost posveča garancijski dobi.

Kia Carens se v teh pogledih izkaže kot družini prijazna izbira, ob ugodni ceni in sedemletni garanciji lahko mame in očetje ob njenih napakah zamižijo na eno oko ter jo brez zadrege uvrstijo v ožji izbor pri nakupu.

 

Celoten članek si lahko preberete na povezavi:

http://avto.finance.si/8808795/Sodobne-dru%C5%BEine-nagovarja-s-prostorom-in-ceno

Naročite se na RSS vir
08. 09. 2014

Tri leta po prihodu v Slovenijo je Sportage pridobil spremembe, nekatere opazne, druge malo manj in tretje povsem neopazne. Lastniki Kij, ki jim teče že tretje leto garancije, so tisti, ki opazijo spremenjeno maso, po vsej površini osvetljenih zadnjih luči pa ne zgreši nihče. Bolj natančni opazovalci zagledajo strešno anteno v obliki plavuti morskega psa …Celo ...

02. 09. 2014

Sportage je bil gotovo eden tistih Kiinih avtomobilov, ki so znamki prinesli preboj in uspeh. Model druge generacije je bil nedavno prenovljen. O zunanjem videzu avtomobila tudi po blagi prenovi zapišemo, da utegne še naprej ugajati in da se Sportageu resnična starost ne bo poznala, saj je bil že v izhodišču oblikovan zelo privlačno. Počutje v kabini je pač zelo prijetno. Armaturna ...

25. 08. 2014

Tretja generacija je od predhodnika malce krajša (za 20 mm), ožja (za 15 mm) in nižja (za 40 mm), vendar je zaradi 50 milimetrov daljše medosne razdalje ravno še dovolj velika, da boste poleg dveh odraslih otrok zlahka peljali še skiro, smučke ali prtljago za dopust ob koncu tedna. Carens ponuja kar dve možnosti, petsedežno in sedemsedežno različico, zato pred nakupom skrbno preštejte ...

16. 07. 2014

V zadnjem letu sem velik del testnih voženj odpeljal s karavani. V srednjem razredu se med njimi bije prava bitka. Kia z Evropi prijaznim oblikovanjem predstavlja močno alternativo klasičnim evropskim tekmecem. Cee’d je v primerjavi s predhodnikom naredil velik napredek. Če je prva generacija stavila na nizko ceno in preprosto tehniko je novi Cee’d opremljen z boljšimi materiali in naprednimi ...