Vsi članki

01. 02. 2016

Prva vožnja nove generacije korejske SUV uspešnice

Tigrov gobec spredaj in slovo od Lešnikovega zadka zadaj ...

Novinec, torej. Ne moremo se ne strinjati s spretnimi pisci uradnih brošur, ki sprednji del vozila primerjajo s tigrovim gobcem in zadek zasipajo s takšnimi ali drugačnimi povezavami z mišicami in prepoznavnostjo. Povezava je do neke mere upravičena. Sportage namreč v živo – še toliko bolj kot na fotografijah – deluje samozavestno predrzno. Prvič velja, da skoraj enako pozornost kot sprednji del zahteva tudi zadek. Mimogrede, ste vedeli, da je zadnji del prejšnje generacije delo Roberta Lešnika?

Sportage izstopa. Tudi zaradi visoko postavljenih žarometov, katerih ohišja na pogled ponujajo eno pestrejših oblikovanih vsebin sploh. Tako je zaradi dveh pločevinastih gub na pokrovu motorja, zaradi svojevrstnega ohišja sprednjih meglenk, ki je pri izvedbi GT line še izrazitejše, in zaradi privlačnega zadka, pri katerem sta luči povezani s tankim pasom. Pestro.

O najšportnejši izvedbi GT line lahko povemo še to, da izstopa zaradi izdatnejše uporabe kromastih dodatkov, dvojnega izpuha, zgovornih napisov, aluminijastih stopalk in zelo dobro oprijemljivega športnega volana.

Znotraj deluje kot pomanjšana kopija večjega in dražjega sorenta, kar vzemite kot pohvalo. V primerjavi s predhodnikom je sportage veliko boljši, prijetnejši in tudi tišji.

 

 

V kabini takoj opazno izboljšanje kakovosti in preglednosti

Večina materialov je mehkih, na primer zgornji del armaturne plošče, na udobnih sedežih se sedi razmeroma visoko, kar bo ustrezalo večini, ergonomski skok naprej je zaradi dobro vidnih, lahko dosegljivih in velikih, predvsem pa pregledno postavljenih stikal sredinske konzole takoj opazen, visoko raven uporabnosti pa dopolnjuje še preprost vmesnik, v delovanje katerega pa se zaradi skopo odmerjenih kilometrov tokrat nismo poglobili.

Tudi prostorsko je sportage napredoval, za centimeter ali dva v dolžino (medosje je daljše za tri centimetre) in širino, kar velja za vsak sedež. In najpomembneje, splošen občutek kakovosti v dobro sestavljeni kabini je zelo visok.

Podvozje se bo dobro znašlo tudi s slovenskimi cestami
Podobno kot pri limuzinski optimi je novo mesto našel elektromotor, namenjen servokrmiljenju. Prej je bil nameščen razmeroma visoko ob volanskem drogu, zdaj je neposredno ob sprednji osi, zato naj bi bilo, tako trdijo pri Kii, krmiljenje odzivnejše. Spremenjena pa je tudi geometrija sprednjega vzmetenja, zato sprednji del z večjim veseljem grize zavoje – tiste hitre in odprte ter tiste zahtevnejše v garažnih hišah, kjer je, mimogrede, sportage dokazal, da je kljub razmeroma obsežnim meram zelo lahkoten.

Ne le tišji, ampak veliko tišji. In čvrstejši pa tudi stabilnejši

Vsaj toliko energije kot oblikovalci so v svoje delo vložili tudi strokovnjaki za vozno udobje. Več je zvočno izolativnih materialov, številni deli nosilne strukture so polnjeni s posebno peno, medtem ko je bilo v predhodniku za 14,7 metra tesnil, jih je v novem za kar 102 metra, v vetrobranskem steklu je plast posebne zvočno-izolacijske folije …

Če učinkovitim odbijalcem zvoka dodamo še izboljšave na podvozju ter na področju strukturne trdnosti, postane jasno, zakaj je sportage na cesti v vseh pogledih boljši in prijetnejši kot prej.

Kaj natančno je novega? Med drugim so novi nosilci motorja, togost zadnje osi pa je povečana, zato je motečih vibracij manj. Nosilna konstrukcija vsebuje za kar 33 odstotkov več ultra trdnih jekel, zato je sportage za 39 odstotkov vzvojno trdnejši in na cesti prijetno čvrst, ne pa neudoben. Tudi tokrat bo lahko opremljen tudi z elektrohidravlično krmiljenim proaktivnim štirikolesnim pogonom.

 

Pa po (elektronski) pameti!
Sportage se bo tako kot optima in sorento zanašal na vsa najnujnejša aktivnovarnostna pomagala, brez katerih sodobnih vozil tega razreda praktično skoraj ni več. To pomeni, da bo sposoben nadzirati mrtve kote in vozila za njim, oddaljena do 70 metrov, opozarjal bo na morebitno nenamerno zapustitev voznega pasu, v skrajnem primeru pa bo s krmilnimi popravki tudi preprečil morebitni zdrs s cestišča v primeru, da bodo talne oznake jasne in dobro vidne.

Z avtonomnim zaviranjem bo pripomogel k zmanjšanju možnosti trka z drugimi vozili ali pešci, bral bo znake za omejitve hitrosti in njihovo vsebino vozniku sporočil na instrumentno ploščo, nadziral bo okolico za vozilom med vzvratnim zapuščanjem parkirnega mesta in samodejno uravnaval snop žarometov glede na vozne razmere in promet. In da, tudi parkirati bo znal sam, bočno ali vzvratno.

 

Večkrat najbolj priljubljeni kompaktni SUV v Sloveniji
Predhodnik, torej tretje generacija modela sportage, je bila v Sloveniji še posebej priljubljena v letih leta 2012 (671 prodanih novih vozil) in 2013 (766 prodanih novih vozil), dovolj za prestol najbolj prodajanega v svojem segmentu. Njegov prodajni delež je bil obakrat 21-odstoten.

Tudi prejšnje leto, torej leto pred upokojitvijo, sportage ni odnehal s prisvajanjem slovenskih garaž. 16-odstotni segmentni delež je zadoščal za skupno tretje mesto. Ob neupoštevanju vozil, ki so takoj po prodaji zapustila državo, pa bi bil, oziroma je bil ponovno in zlahka prvi.

Za ogleg originalnega članka, prosimo, kliknite na:

http://www.siol.net/avtomoto/testi/avtomobili/2016/01/pv_kia_sportage_2.aspx

 

Naročite se na RSS vir
23. 12. 2015

»Ko sem prišel h Kii, je bil cilj znamki vdihniti identiteto. To nam je uspelo. Zdaj pa smo v fazi, ko sprememba mora pomeniti tudi napredek, ne le drugačnosti. Z novo Optimo smo to dosegli,« nas je ob predstavitvi nove Kia Optime po videoposnetku nagovoril Peter Schreyer, glavni oblikovalec in človek, ki je najbolj zaslužen za preporodte korejske ...

15. 12. 2015

Novi Sorento je odvrgel rokavice: postal je markanten in mogočen predstavnik razreda športnih terencev, ki je v ponos znamki in zaradi evropskih korenin pravi tekmec celo zgoraj naštetim konkurentom.   Pustolovec Sorento se zaradi atletske postave, dimenzijske rasti in markantnega videza odmika od svojega prvotnega poslanstva, biti zmogljiv športen terenec. V ...

30. 11. 2015

»Limuzina je mati vseh modelov, njo je najtežje oblikovati«, mi je pred leti dejal Peter Schreyer, vodja oblikovanja pri Kii in Hyundaiju. Že prva Kia Optima izpod njegovega svinčnika je bila eden lepših avtomobilov srednjega razreda. Zdaj prihaja naslednica. Vsake oči imajo svojega malarja, a tudi pri novi generaciji Optime se mi zdi, da ji pomanjkanja zunanje ...

16. 11. 2015

Z novo generacijo bo optima v razred poslovnih limuzin prinesla dovolj svežine, sodobne tehnike in raznih priboljškov, da si bo lažje izborila nekaj več prostora pod soncem. Pri tem ji bo v drugi polovici prihodnjega leta prvič pomagala še družinam bolj prijazna karavanska različica (napovedal jo je že atraktiven koncept sportspace), ekološko bolj ozaveščenim kupcem pa bo nova optima takrat na voljo še ...