Vsi članki

11. 04. 2016

Kaj nudi Kia Sorento, ki z vso opremo stane 10 tisočakov pod osnovnim BMW X5?

Kiin najdražji model v ponudbo je veliki športni terenec sorento. Sedemsedežni testnik je imel praktično vso opremo, ki jo Kia ponuja. Kljub temu avto stane okroglih deset tisočakov manj od osnovnega, a nekoliko zmogljivejšega turbodizelskega štirivaljnika v BMW X5 s štirikolesnim pogonom. Kakšna je razlika? Test.

Sorento je uveljanjen igralec na trgu, saj je zdaj na voljo že v tretji generaciji. V primerjavi s predhodnikom ni le privlačnejši, to Kie pod vodstvom enega največjih mojstrov dizajna Petra Schrejerja tako ali tako so, pač pa je tudi veliko bolj praktičen, udoben in tehnološko napreden od predhodnika. Kot tak še nikoli ni bil narejen tako po okusu evropskih voznikov. Celo moj šef, ki je pri avtomobilh izbirčen in predvsem zelo kritičen, je sorenta pohvalil.

Gremo od začetka. Tretji sorento je preskočil dve stopnici.


Nadstandardno prostoren

Oblikovno nadaljuje dokaj agresiven oblikovalski pristop ekipe, zbrane okoli Petra Schreyjerja, z značilnim prednjim delom, ki ga pri znamki imenujejo "tigrov nos" in masko, ki ustvarja tridimenzionalni vtis. Ozka svetila so zategnjena daleč nazaj, streha pada proti zadku, ki ga krasi serijski spojler nad prtljažnimi vrati.

Predvsem se opazi, da je krepko večji, kar za deset centimetrov. Kljub prvemu vtisu o mogočni postavi, gre izpostaviti, da je za dva centimetra krajši od VW touarega in kar devet centimetrov manj meri v dolžino od jeepa grand cherokeeja. A so bolj pomembni podatki o dolžini medosja. Tu je sorento zrasel za osem centimetrov in prav zaradi tega se napredek občuti. Tako na prednjih sedežih, ki sta razkošna, kot na zadnji klopi, kjer je prostora za kolena in glavo, celo rame na pretek. Udobje ni nič manjše kot spredaj, tudi zato, ker je pred vsemi tremi potniki v drugi vrsti ravno dno, sedeži pa se lahko nagibajo. Všeč mi je uporabnost prtljažnika z dvojnim dnom, ki ni za okras, pač pa lahko pod dno pospravimo za kar 102 litra prtljage, recimo umazano obutev. Zadnja klop je vzdolžno pomična s čimer prtljažni del povečamo iz 639 na 745 litrov.

Nov je velik zaslon na dotik s plastičnim okvirjem. Sorento je bil prvi Kiin model, ki je moral v zaključni fazi proizvodnje prestati test kakovosti. Plastika je že na otip boljša kot je bila. Veliko je mehkih površin, tudi mat črna plastika deluje na pogled všečno, je pa zato občutljiva na prstne odtise. Sedi se zares visoko in pregledno, saj je voznikov sedež od asfalta oddaljen kar 62 centimetrov. Dodatno k udobju vožnje pripomorejo velike steklene površine, vključno s panoramsko sončno streho.

Prednja sedeža ponujata velik sedalni del in sta tudi dobro profilirana z boka in v predelu ledvic. Udobje je na prvem mestu, saj pozimi sedeža nudita gretje, poleti pa hlajenje in to serijsko. Dovolj kakovostna je slika kamere za pomoč pri vzvratni vožnji, ki se prikazuje na osrednjem in dovolj velikem 8-palčnem zaslonu vgrajenem v armaturno ploščo. Pohvalno in v skladu s standardi ponuja tudi 360-stopinjski pogled.

Nasplošno je Sorento radodaren s standardno opremo – saj je poznal tudi sistem odrositve vetrobranskega stekla, avtomatsko nastavitev podvozja, zaznavo mrtvega kota s prikazovalnikom v vzvratnem ogledalu, samodejno prepoznavanje prometnih znakov ...

Udobje pred dinamiko
Edina možnost med dizli je 2,2-litrski motor z 147 kilovatov moči (197 KM), kupci pa lahko izbirajo med ročnim in avtomatskim menjalnikom, štirikolesni pogon je z najvišjo opremo standarden.

Zaradi dodatne izolacije motorja je vožnja tudi na avtocesti tiha in uglajena, le pri višjih hitrostih se v kabino prebije nekaj piša vetra, ki nastaja zaradi zares velikih zunanjih vzvratnih ogledal. Šeststopenjski samodejni menjalnik je že v letih in na ravni dvosklopčnih ali osemstopenjskih nemških "brzostrelk" v velikih športnih terencev, a tudi ni slab in je umerjen predvsem za sproščeno vožnjo. Na avtocesti je odličen pripomoček v tovrstnih vozilih, avtocesti pa je prilagojeno tudi mehko vzmetenje.

Sorento morda res ne ponuja vozne dinamike na ravni X5 ali Q7, a se v udobju, zdaj tudi oblikovno in deloma tudi s sistemi za varnost kosa z nemško premium trojko. Vsekakor pa je cenovno gledano to avtomobil, ki z vso možno opremo stane 10 tisočakov manj kot osnovni BMW X5 z štirikolesnim pogonom in nekoliko zmogljivejšim osnovnim štirivaljnikom. Razlika v ceni nato z dodatki samo še narašča.

 

 

 

Podatki o vozilu: (Kia Sorento 2.2 CRDi 4WD EX Exclusive)
Prostornina motorja: 2199 ccm
Moč motorja: 147 kW (197 KM) pri 3.800 vrt./min
Navor: 436 Nm med 1.800 in 2.500 vrt./min
Zmogljivosti: 200 km/h, 10,3 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 8,7 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.780 x 1.890 x 1.685, medosna razdalja 2.780
Prostornina prtljažnika (v litrih): 605-1.662
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 177 g CO2/km
Cena (v evrih): 37.990/54.990 (osnovni/testni)

 

Plusi: Videz, udobje, prostornost, razmerje cena dobljeno;

Minusi: Pomanjkanje nekaterih sistemov (LED žarometi, radarski tempomat), dinamična vožnja, monoton izgled notranjosti;

 

Za ogled originalnega članka, prosimo, kliknite na: http://www.zurnal24.si/kia-sorento-test-clanek-268337

 

Naročite se na RSS vir
04. 03. 2016

Četrta generacija sportaga pa čelno z drzno tigrovo masko, visoko postavljenimi in samosvoje oblikovanimi žarometi, izrazitimi meglenkami in dvema gubama na pokrovu motorja ter elegantnim zadkom, pri katerem sta luči povezani s tankim pasom, ni le privlačna in prepoznavna. Novi sportage - k nam pride proti koncu februarja s ceno na ravni sestrskega Hyundaijevega tucsona in ...

01. 02. 2016

Tigrov gobec spredaj in slovo od Lešnikovega zadka zadaj ... Novinec, torej. Ne moremo se ne strinjati s spretnimi pisci uradnih brošur, ki sprednji del vozila primerjajo s tigrovim gobcem in zadek zasipajo s takšnimi ali drugačnimi povezavami z mišicami in prepoznavnostjo. Povezava je do neke mere upravičena. Sportage namreč v živo – še toliko bolj kot na fotografijah ...

23. 12. 2015

»Ko sem prišel h Kii, je bil cilj znamki vdihniti identiteto. To nam je uspelo. Zdaj pa smo v fazi, ko sprememba mora pomeniti tudi napredek, ne le drugačnosti. Z novo Optimo smo to dosegli,« nas je ob predstavitvi nove Kia Optime po videoposnetku nagovoril Peter Schreyer, glavni oblikovalec in človek, ki je najbolj zaslužen za preporodte korejske ...

15. 12. 2015

Novi Sorento je odvrgel rokavice: postal je markanten in mogočen predstavnik razreda športnih terencev, ki je v ponos znamki in zaradi evropskih korenin pravi tekmec celo zgoraj naštetim konkurentom.   Pustolovec Sorento se zaradi atletske postave, dimenzijske rasti in markantnega videza odmika od svojega prvotnega poslanstva, biti zmogljiv športen terenec. V ...