Vsi članki

27. 01. 2015

Prvi kilometri: Največja Kia želi pokazati, česa vsega je za ta znamka zmožna

Ko je leta 2002 prišel na trg, je bil Sorento eden prvih velikih športnih terencev in tudi (ali predvsem) zaradi ugodne cene je privabil številne kupce. Do danes je pripeljal v že več kot 2 milijona garaž, lepo prodajo pa si pri Kii obetajo tudi od tretje generacije, ki bo na naše ceste zapeljal čez dober mesec.

Zunanjost novega Sorenta je morda še najmanj nova, saj z njo nadaljujejo znane Kiine poteze, pri čemer so na sprednjem delu želeli ustvariti vtis, da za vami pelje cestni vlak. Na zadku je zdaj modna antena v obliki plavuti morskega psa, na robu strehe je spojler, luči so diodne. Da bi bil videz čokatega športnega terenca popoln, ima tako spredaj kot zadaj poudarjeno kovinsko zaščito podvozja.

Konkretnih 95 mm prirastka v dolžino (zdaj 4,78 metra) in 80 mm daljša medosna razdalja (2,7 metra) se v notranjosti pozna kot več prostora za noge vseh potnikov, več ga je tudi za glavo, pa čeprav je zunanja višina avtomobila za 15 mm nižja. Tudi novi Sorento je naprodaj s petimi ali sedmimi sedeži, pri čemer so spremenili način dostopa do tretje vrste. Seveda se ta zlahka zloži v ravno dno (pri petih sedežih dobite uporabno odprtino pod dnom), pripravljen je shranjevalni prostor za mehak rolo, drugo vrsto sedežev, ki je deljiva v razmerju 40:20:40, pa je mogoče podreti že s potegom za vzvod iz prtljažnika. Prtljažnega prostora je od 173 litrov (sedem sedežev) prek 605 oziroma 660 litrov (pet sedežev) do 1732 litrov (samo sprednja sedeža, ko nastane več kot dva metra dolga površina.

Spredaj je povsem nova armaturna plošča, ki navidezno objame voznika in sovoznika. Merilniki so digitalni, odlično pregledni, nad sredinsko konzolo je lahko na dotik občutljiv zaslon s 17,8- ali 20,3-centimetrsko diagonalo, poleg sodobnih infozabavnih dodatkov (in vtičnice USB v drugi vrsti) je Sorento dobil vrsto varnostnih in udobnostnih dodatkov. Omenimo radarski tempomat, 360-stopinjski pogled, opozorilo za nenadejano  spremembo voznega pasu, opozorilnik za mrtvi kot in dogajanje za avtomobilom med izvozom s parkirišča, prikaz omejitev hitrosti in podobno. Vrata prtljažnika se lahko odpirajo električno, ob približevanju zadaj tudi brez pritiska na stikalo (in brez mahanja z nogo pod avtomobilom). Sorento ima lahko prilagodljive luči, usnjeno oblazinjene sedeže pa zna segreti in spredaj prav tako ohladiti.

Vgrajen štirikolesni pogon je v osnovi enak kot v Sportageu, ima sredinski diferencial, možnost zaklepa v razmerju 50:50, v običajnem načinu pa se s sprednjih koles na zadnji lahko prenese največ 40 odstotkov moči in navora. Motorja sta sicer dva, a o 2,4-litrskem bencinskem GDI s 138 kW moči in 241 Nm navora v naših krajih ne bomo veliko slišali. Bo pa toliko bolj zanimiv 2,2-litrski dizelski CRDi s 147 kW in 441 Nm navora. Izbrati bo mogoče ročni ali samodejni menjalnik, obakrat s šestimi stopnjami.

Med prvimi kilometri lahko rečemo, da je dizelski motor za najmanj 1,8 tone težkega Sorenta spodobno zmogljiv, vodljivost je dobra, se pa kljub dodelanemu volanskemu mehanimu čuti, da je to velik avtomobil. Bolj kot ovinkaste ceste mu ustrezajo daljše relacije, ko se pokaže izboljšana zatesnitev kabine; sodelovanje motorja in samodejnega menjalnika je zgledno.

Pri Kii pravijo, da Sorento na ceste prinaša najboljše, kar so trenutno sposobni izdelati. V primerjavah omenjajo predstavnike prestižnih znamk v tem razredu, ki so se jim približali – najverjetneje tudi s ceno, ki je še ne razkrivajo. Pri nas sicer ne pričakujejo takšnega zanimanja kot pri prvi generaciji, na splošno pa bo po njihovem povpraševanje z leti raslo, tako kot bo verjetno rasel razred velikih SUV. Eno potrditev so pri Kii sicer že dobili: na testih Euro NCAP so sprejeli pet zvezdic.

 

Za ogled originalnega članka, prosimo, kliknite na spodnjo povezavo!

http://www.delo.si/prosti-cas/na-kolesih/kiin-sorento-se-priblizuje-prestiznim-suv-jem.html

 

Naročite se na RSS vir
06. 01. 2015

Kia je del družbe Hyundai Motor Company, ki je po ustanovitvi začela z modelom Pony, prvim neodvisnim in lastnim avtomobilom v Koreji. Razvoj podjetja je dosegel pomemben uspeh leta 1976, ko so postali nacionalna znamka v Koreji. Ta je zajemal tudi motorje in leta 1991 so razvili svoj prvi pogonski agregat, po¬sledično so se še z večjimi črkami (in predvsem številkami) zapisali na svetovni avtomobilski zemljevid. Nenehni razvoj je vrhunec dosegel leta 2013, ko so bili kar četrta znamka na svetu, skupno pa so lani prodali kar 7.602.000 vozil, ki jih prodajajo v več kot 200 državah. Jasno, Hyundai in Kia ne izdelujeta samo avtomobilov, tu so še lahka ...

16. 12. 2014

Soul je ravno prav velik, v kabini in prtljažniku uporabno prostoren in, kar je v tem primeru še posebej pomembno, prijetno oblikovno izstopajoč, da zadosti vsem merilom danes najbolj vročih električnih tekmecev. Soul je svojo pot začel leta 2009, električni pa je v obliki in na platformi nove druge generacije, ki je sicer zadržala ključne prepoznavne poteze prvega soula, vseeno prepoznavno ...

20. 11. 2014

V razredu križancev, v katerega sodi Sorento, je ponudba vse bogatejša, zato za uspeh ni dovolj zgolj privlačna oblika. A je oblika seveda prvi pogoj, da je avto sploh zanimiv. Tega se pri Kii dobro zavedajo, zato oblikovne ideje že lep čas ne prihajajo več zgolj iz matične tovarne. Korejski Namyang Design Center je sicer glavni oblikovalski studio, a sta za uspeh in končno podobo Kijinih ...

21. 10. 2014

Vozila SUV, mestni ali športni terenci so čedalje bolj priljubljeni, s tem pa jih na cestah videvamo v vedno večjem številu, kar pa niti ni presenetljivo, saj ima že skoraj vsaka avtomobilska znamka svojega predstavnika v tem razredu. Med njimi je mogoče opaziti že zelo znanega Kiinega predstavnika sportage, ki je pred kratkim doživel tudi prenovo. Avtomobil pritegne poglede z zanimivimi ...