Vsi članki

25. 03. 2015

Kdo ve, od kod ljudem mnenje, da so avtomobili znamke Kia skromni in preprosti. Pod črto temu avtomobilu pravzprav prav nič ne manjka. Ima večino tistega, kar ponujajo konkurenti, ki jih smatramo za boljše, zato morda ocena skromno in preprosto ni najprimernejša.

Kia je ena od znamk, ki je v tej rubriki še nismo obdelali. V glavnem zaradi dveh razlogov. Prvi je ta, da so rabljene Kie precej manj opazne kot avtomobili nekaterih drugih znamk, drugi pa, da o njih ni kaj veliko pisati.

Kot mladenič sem si v začetku tisočletja služil kruh kot sprejemnik na enem od ljubljanskih servisov, kjer smo nekaj časa prodajali in popravljali tudi Kie. Takrat je bil vzpon te znamke v naših koncih izreden. Modeli Pride, Sephia, Clarus, Sportage, Carens in Sorento so hitro našli kupce, kar je na trgu, kjer prevladujejo preudarni kupci, logično. Za zmerno ceno si takrat dobil razmeroma veliko avtomobila, veliko opreme in predvsem zelo veliko garancije. Takrat smo za te avtomobile reklamacijske zahtevke pisali cele dneve, serviserji so menjavali skoraj vse, a zanimivo je, da so Kie le redko pripeljali z avtovleko.

 

To so bili zanesljivi avtomobili. In kupci so bili razred zase. Če že, potem so v račun porinili starega Wartburga ali Lado, razliko pa doplačali s »kešem«. V glavnem so bili kupci zelo razumni, preprosti in z izjemo nekega zakompleksanca z Zaplane zelo prijetni ljudje. In čeprav je do danes večina zgoraj naštetih modelov skoraj odrjavela s cest, mi nekatere stranke, ko se srečamo, še danes rade povedo, da tako dobrega avtomobila ne pomnijo. Jasno, preskok z Lade Samare ali Škode Favorit na Kio Sephio je bil za tiste, ki sicer niso vajeni Bentleyev in podobnih, takrat dejansko podoben skoku v prihodnost.

 

Ampak Kia cee'd z modeli s konca prejšnjega tisočletja nima veliko skupnega. Sorodstveno je zelo tesno povezana s priznanim Hyundaijem, ker pa so jo skoraj v celoti zasnovali in za evropski trg pripravili v Nemčiji (za nas jih izdelujejo na Slovaškem) je razumljivo zelo hitro osvojila tudi evropske kupce. Slovenci nismo izjema, zelo radi smo sprejeli cenovno dostopen, solidno izdelan in za ta razred in ceno bogato opremljen avtomobil. Poleg tega je na voljo v treh karoserijskih oblikah (trivratna kombilimuzina, petvratna kombilimuzina in petvratni karavan), z dizelskim ali bencinskim motorjem, s skromno ali bogato opremo ter z ročnim ali avtomatskim menjalnikom. Dva še posebno močna aduta, ki sta prepričala kupce, pa sta osvojenih pet zvezdic na EuroNCAP-u ter kar sedemletna garancija.

 

V tem trenutku je pisati o napakah, ki pestijo Kio cee'd, morda izguba prostora in časa, saj jih je velika večina še vedno v garanciji. Treba je torej poiskati tako, ki nima preveč kilometrov in je stara manj kot sedem let. To niti ne bo težko, saj se v teh okvirih najde velika večina pri nas razpoložljivih modelov. Po spletnih forumih sicer ni zaslediti, da uvoznik in serviserji pri garancijskih popravilih komplicirajo, a ker človek ni nikoli dovolj previden, je prav, da vas opozorimo, na kaj velja biti pri teh avtomobilih še posebno pozoren.

 

Najprej je treba vedeti, da cee'd ni imun na pomanjkljivosti in težave. Zaradi dolge garancijske dobe so te pač pogosto zabeležene. A brez skrbi. Težkih okvar, ki bi zdesetkale stanje na vašem bančnem računu, pri tem modelu skoraj ni. Je pa nekaj takih, ki utegnejo motiti tiste bolj pedantne.

Najbolj moteč je vsekakor pojav rje na prtljažnih in bočnih vratih. Pri prvih predvsem v okolici okvirja registrske tablice in zavornih luči, pri bočnih pa v utoru okoli stekel. Večinoma so napake odpravili v ličarskih delavnicah, je pa zabeleženih tudi nekaj primerov, ko so menjali celotna vrata. To, da se tu in tam v armaturni plošči oglaša roj čričkov, je pač stvar prodajne cene, težje se je sprijazniti s pogostimi okvarami mehanizma za dviganje in spuščanje sedeža. Predvsem vozila prvih letnikov so se srečevala s težavami radijskih sprejemnikov, ki se tudi po izklopu kontaktne ključavnice niso znali samodejno ugasniti. Lastniki teh vozil so se pogosto pritoževali  tudi nad nekaterimi izdelanimi elementi v notranjosti. Moteče je bilo nedelovanje zapirala predala pred sopotnikom in odpadanje stropnih lučk skupaj s predalom za shranjevanje očal.

 

Pod črto temu avtomobilu pravzprav prav nič ne manjka. Ima večino tistega, kar ponujajo konkurenti, ki jih smatramo za boljše, zato morda ocena skromno in preprosto ni najprimernejša. Je pa treba prestižnejši konkurenci priznati, da je njihova oprema nekoliko bolj učinkovita. S tem mislimo na klimatsko napravo, vozne lastnosti, avdiosistem, zvočno izoliranost, vonj razgrete notranjosti in podobne kaprice. Ampak spet, za kakšno ceno? Samo za primerjavo. Audi A3 istega letnika in s približno istim številom kilometrov je skoraj dvakrat dražji!

 

Za ogled originalnega članka, prosimo, kliknite na spodnjo datoteko!

 

Naročite se na RSS vir
06. 03. 2015

O električnih avtomobilih veliko pišemo, redkeje pa se z njim vozimo, vsaj v Sloveniji. Tudi pri Kii Soul EV ni dosti drugače, čeprav je res, da se o njej govori precej manj kot o kakšnih drugih modelih. Mi smo jo že vozili, kupiti pa je v Sloveniji še ni mogoče. Rečem lahko le – žal. Prenovljena Kia Soul je ohranila posebno obliko, ki jo postavlja v svet malih križancev, z ...

24. 02. 2015

Sorento, Kijin zastavonoša v Evropi, je v tretji izdaji napredoval na vseh področjih Ko so Korejci leta 2002 prvič predstavili Sorenta, takrat enega prvih urbanih SUV-ov, so si v Evropi zagotovili pozornost, kot je dotlej ni uspelo doseči nobeni drugi Kii. Predvsem po zaslugi privlačnega dizajna (in dosegljive cene) je Sorento h Kii privabil kupce, ki dotlej znamke morda niti niso poznali. A napredek je posegel tudi v vlogo Sorenta in, če je za precej manj opazno drugo generacijo veljalo, kot bi diplomirala, se Sorento zdaj že postavlja z magisterijem. Dimenzijsko večji, tehnološko sodoben in predvsem boj prefinjen. ...

06. 02. 2015

Športno-terenski silak, ki bo na voljo le z 200-konjskim dizlom, je po novem kakovostnejši, udobnejši in prostornejši. Na slovenske ceste prihaja za manj kot 50 tisočakov. Kia pleza po globalni lestvici. Kmalu čez tri milijone prodanih na leto. Kia se s korenitim osveževanjem svoje vse elegantnejše štirikolesne vojske nezadržno bliža trimilijonski ...

27. 01. 2015

Ko je leta 2002 prišel na trg, je bil Sorento eden prvih velikih športnih terencev in tudi (ali predvsem) zaradi ugodne cene je privabil številne kupce. Do danes je pripeljal v že več kot 2 milijona garaž, lepo prodajo pa si pri Kii obetajo tudi od tretje generacije, ki bo na naše ceste zapeljal čez dober mesec. Zunanjost novega Sorenta je morda še najmanj nova, saj z ...