Vsi članki

10. 05. 2017

Test novega modela: avto, ki varčuje bencin s pomočjo električnega motorja

Preizkusili smo hibridnega nira, ki ga je Kia lani lansirala kot povsem nov izdelek. Na voljo je samo z eno vrsto pogona, pri čemer sta pred menjalnikom v eno vrsto postavljena bencinski motor in elektromotor. Tudi menjalnik je samo eden, in sicer šeststopenjski z dvema sklopkama. Preverili smo adute, predvsem energijske, s katerimi niro upravičuje ceno blizu tridesetim tisočakom.

Zunanjost nira polepšajo kromirane obrobe oken in kljuke, svetla 18-palčna platišča, srebrni strešni letvi, zaščita pod zadnjim odbijačem (čeprav samo plastična) in seveda dnevne LED-luči ter luči za označevanje vozila zadaj. Sportage je sicer dobrih 12 centimetrov daljši, niro pa ima tri centimetre daljše medosje. Prtljažni prostor nira je s 373 litri zaradi baterij razumljivo manjši, in sicer za 120 litrov.

Sportage je tudi posodil volanski obroč in kakšno podrobnost, na primer del merilnikov in osrednji zaslon, platforma pa je nova, prilagojena hibridnim zasnovam Kie. Je pa niro zaradi daljšega medosja celo za odtenek prostornejši na zadnji klopi. Daljše potovanje lahko zadaj zdržita dve odrasli osebi, tudi če sta višje rasti.
Poleg usnjenega volana in prestavne ročice so sedeži obrobljeni s prešitim usnjem, ki ga najdemo tudi na vratih, oblogi armaturne plošče in ob konzoli med sedežema.

Notranjost je dovolj všečno urejena, prostorna, dvopodročno klimatizirana, tako da potnikom v kabini ni hudega. Osnovo za povezavo s svetom in okolico predstavljajo osempalčna satelitska navigacija s sedemletnim brezplačnim posodabljanjem, aplikacije Kia connect (vreme, prometne informacije, hitrostne kamere …) in premium zvočni sistem JBL.

Strešni letvi utegneta priti prav
Poleg sovoznikovega predala je z naslonjalom pokrita enota tudi med sedežema. Za pijačo je na voljo kar osem namestitvenih možnosti (štiri v vratih in štirje utori med sedeži), ki vsaj nakazujejo na potovalno možnost uporabe. Pri uvozniku namreč nasprotno temu trdijo, da se niro najbolj izkaže predvsem pri mestnih oziroma primestnih relacijah.
Čeprav je niro ustvarjen za umirjeno in varčno hibridno vožnjo, si voznik lahko privošči tudi hitro in spretno vožnjo okoli ovinkov. Na voljo ima športno oblikovan, neposreden volan (dva zavrtljaja in tri četrt) in primerno nastavljiv sedež. Oprema vključuje ugašanje motorja, dobro delujoče samodejno popravljanje smeri znotraj pasu, hill holder …

Pri zaporednem vijuganju ni pretiranega nagibanja karoserije, podvozje pa je ravno prav utrjeno, da deluje potovalno udobno. Tudi na makadamu in na slabem asfaltu, pokrpanem z zaplatami, ne pretresa potnikov zaradi posrečeno uglašenega podvozja in tudi zaradi velikih 18-palčnih koles. Je pa škoda, da smo kljub toplemu vremenu vozili gume z zimskim profilom. Dobri občutki na asfaltu bi bili še boljši na letnih gumah, tudi hrupa v kabini bi bilo manj, čeprav se ga je pri 134 kilometrih na uro (130 po GPS) še dalo prenašati.

Najmanjša poraba je v mestu!
Pa ne samo med našim testom, ampak tudi po tehničnih podatkih, povzetih v naši tabeli. Kombinacija bencinskega in električnega motorja je namreč najbolj učinkovita pri mestnih vožnjah. Oba motorja ločuje (oziroma povezuje) sklopka, ki med speljevanjem in tudi med vožnjo prekinja (in vzpostavlja) njuno povezavo ter omogoča samo električno (ali hibridno) vožnjo. Voznik teh sprememb pogona ne čuti, in če vozi varčno, to je s porabo okoli štirih litrov, mora s stopalko za plin delati "po trepalnicah". Vse drugo uredijo menjalnik z dvema sklopkama, bencinsko-električni navor že pri tisoč vrtljajih in sistem samodejnega ugašanja/zagona motorja.
Tudi med vožnjo v bližnji okolici naselij, pri hitrosti od 60 do 80 kilometrov na uro, je naša poraba ostala pod petimi litri. Gospodarnost vožnje je največja, kadar voznik čim prej pospeši do primerne hitrosti in nato skuša čim večjo razdaljo prejadrati. Takrat je trenutna poraba nič, energijski kazalec pa je med eco in charge.
 

Spremljanje porabe goriva
Povprečno porabo lahko voznik spremlja oziroma spreminja na tri načine: po vsakem zagonu motorja, po vsakem točenju goriva ali pa sistem resetira kadarkoli po svoji presoji. Obstaja tudi možnost, da voznik spremlja smer pretoka energije in načine vožnje med podatki potovalnega računalnika, ki v odstotkih prikazuje ekonomično, normalno in agresivno vožnjo.
Na avtocesti je kombinacija električnega in bencinskega pogona manj učinkovita. Svoje naredijo zračni upor in že omenjene grobe zimske gume, vendar je vožnja še vedno dovolj gospodarna. Pri hitrosti, naravnani s tempomatom na vrednost 134, je poraba na ravnih odsekih znašala 6,2 litra na sto kilometrov.

Poudarek je na eco
Za pogon nira skrbi vzporedni hibridni sistem skupne sistemske moči 104 kilovate. Poleg 1,6-litrskega bencinskega motorja GDi s 77 kilovati pogon sestavljajo še 32-kilovatni elektromotor s stalnim magnetom in litij-ionska polimerna baterija (1,56 kWh) ter samodejni šeststopenjski DCT-menjalnik z dvema sklopkama. Korejci obljubljajo prepričljivo energijsko učinkovitost in majhen vpliv na okolje: 3,8 litra na sto kilometrov in 88-gramski izpust CO2 na kilometer.

Samodejno menjavanje prestav šeststopenjskega menjalnika z dvema sklopkama poteka v varčnem programu eco. S pomikom ročice v levo k vozniku se vključi način sport. Največkrat se pri tem vklopi ena prestava nižje, volan malo otrdi, stopalka za plin pa postane bolj odzivna.

V programu eco se prestave samodejno menjajo pri najnižjih vrtljajih, voznik pa vpliva na varčnost s spremljanjem trenutne porabe in skrbi, da je kazalec na levem merilniku v zelenem območju eco.

Indikator v načinu sport deluje tako, kot je prav
In kako je prav? Tako, da pri športni vožnji prikazuje dejansko vključeno prestavo. Spomnimo naj, da so pri športni ročni izbiri prestavljanja samodejnih menjalnikov v drugih vozilih indikatorji prikazovali priporočeno prestavo. Priganjali smo na primer tretjo, indikator pa je "težil", naj prestavimo v sedmo!
Pri Niru indikator prikazuje trenutno vključeno prestavo in puščico, ki predlaga prestavljanje navzgor (ali pa navzdol). Tako voznik ve, pri čem je, čeprav niro sploh ni namenjen športni vožnji.

Preizkusite Kio in se prepričajte v Kia kakovost

Prijavite se na testno vožnjo

 

Za ogled originalnega članka, prosimo, kliknite TUKAJ

 

Naročite se na RSS vir
04. 05. 2017

S prihodom modela četrte generacije je poleg obstoječe limuzine luč sveta ugledal še SW, s katerim se Kia podaja v boj s tradicionalnimi ponudniki srednje velikih, poslovni in družinski rabi namenjenih karavanov. Receptura je pričakovana in že na pogled optimistična. Kombijevska Kia je oborožena z vsem, kar pričakujejo kupci srednje velikih, zdaj le še deset do dvajset centimetrov manj kot pet metrov dolgih karavanov. Tu ni veliko izjem. Optima je zato velik in v vseh pogledih nadpovprečno prostoren avtomobil, kjer lahko gostiš na zadnji klopi predsednika države, pa bo lepše stegnil noge kot v marsikateri precej dražji nemški limuzini. ...

21. 04. 2017

Poglejte si prispevek TV Slovenija o Kiini supermoderni tovarni na Slovaškem:   Preizkusite Kio in se prepričajte v Kia kakovost Prijavite se na testno vožnjo Za ogled originalnega članka, prosimo, kliknite ...

06. 04. 2017

Kia je celo pred Toyoto in njenim C-HR predstavila hibridnega športnega tereneca NIRA. Pri Korejcih smo se s hibridno tehnologijo (optima) in električno (soul), že pobližje spoznali, ampak, ali so lahko v tako kratkem času ujeli Toyoto, ki ima za seboj 20 let razvoja hibridov? Testirali smo hibridnega križanca kia niro. ...

30. 03. 2017

Kiini modeli so postali stalnica na stari celini in prav po vsem se lahko primerjajo s predstavniki tradicionalno bolj renomiranih evropskih in japonskih proizvajalcev. Sedaj je prišel čas za naskok na vrh, za kar poleg dobre osnove potrebuje tudi čim širšo ponudbo in posebne detajle. Zato je Kia po vzoru drugih proizvajalcev ob prenovi cee'da zanj ponudila paket ...